به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خودروسازی تسلا در تازه‌ترین بیانیه خود، ضمن رد شایعات مربوط به توقف خودروهای مقرون‌به‌صرفه شرکت به‌نفع تولید ربوتاکسی‌ها یا همان تاکسی‌های خودران تسلا، اعلام کرد که این شرکت درنظر دارد در نیمه دوم سال 2025 خودروهای برقی ارزان قیمت‌تری را روانه بازار کند. تسلا هنوز توضیح نداده است که آیا این خودروی برقی ارزان‌تر مدلی کاملاً جدیدی از تسلا است یا نسخه‌ای ساده شده از خودروهای فعلی آن خواهد بود.

توضیحات ماسک درباره عرضه مجدد خودروهای ارزان قیمت

ایلان ماسک در جریان گزارش درآمد سه ماهه اول سال شرکت گفته بود: «در مورد نقشه راه محصولات جدید، صحبت‌های زیادی صورت گرفته است. ما خط تولید محصولات آینده خود را برای سرعت بخشیدن به روند عرضه مدل‌های جدید به‌روزرسانی کرده‌ایم.» به گفته ماسک ممکن است این اتومبیل‌ها در اوایل سال 2025 و یا حتی اواخر سال جاری به بازار بیایند.

خودروهای برقی تسلا

گفته می‌شود این محصول ترکیبی از جنبه‌هایی از پلتفرم نسل بعدی با پلتفرم فعلی هستند که زیربنای پرفروش‌ترین مدل 3 و مدل Y شرکت را می‌سازند.

لازم به ذکر است که کمپانی تسلا در سه ماهه اول سال جاری 21 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، درآمد خالص شرکت 55 درصد کاهش یافته و به 1.1 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در این بازه سه ماهه به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، مدل‌های کمتری را به فروش رسانده است. اکنون به عقیده تحلیلگران عرضه یک مدل مقرون به صرفه‌تر می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در رشد آینده تسلا ایفا کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array