به گزارش ایران دکونومی، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ با ارائه خدمات تاکسی اینترنتی شروع کرده است، در حال حاضر سرویس‌های لاین(تاکسی مشترک)، پنل سازمانی، پیک، پیک اتومبیل، سرویس خرید و تاکسی تلفنی را ارائه می‌دهد.

در میان چند پلتفرم تاکسی اینترنتی که در اوایل شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای آنلاین در کشور شکل گرفته بودند، تنها اسنپ با سهم بازار ۸۰ درصدی و تپسی در بازار تاکسی اینترنتی باقی ماندند.

استارتاپ اسنپ که کار خود را با تاکسی آنلاین آغاز کرده بود، امروز به عنوان سوپراپلیکیشن شناخته می‌شود که خدماتی چون غذا، فروشگاه، وام، پیک، سفر، پزشک و… را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این سال‌ها اما تپسی صرفاً در حوزه حمل و نقل تمرکز داشت.

به گزارش دیجیاتو، در بهمن ماه ۱۴۰۱ تپسی از یکی از سرویس‌های جدید خود رونمایی کرد. این کسب و کار جدید که «تپسی گاراژ» نام دارد، عملیات خود را با فروش لوازم جانبی خودرو به رانندگان تپسی در تهران آغاز و محصولاتی مانند لاستیک، روغن موتور و لنت را با قیمتی پایین‌تر از بازار به کاربران راننده این شرکت ارائه کرده است.

تپسی، به عنوان مسئولیت اجتماعی خود، ارائه خدمات به معلولین را به سبد خدمات خود افزود، اما تا به حال صحبت از وارد شدن به حیطه دیگری در مورد این پلتفرم به میان نبوده است.

حال گفته شده است که استارتاپ تپسی، در حال راه‌اندازی سه کسب‌وکار جدید است که به صورت زیرمجموعه‌های این شرکت به ارائه خدمات بپردازند. اگرچه آگهی‌های استخدامی این شرکت، طبق روال گذشته بود و خبر از راه‌اندازی سرویس یا خدمات جدیدی نمی‌داد، اما باید منتظر بود که روابط عمومی تپسی در این خصوص چه واکنشی در بر خواهد داشت.

تپسی، اواخر خرداد ۱۴۰۱ توانست به عنوان اولین استارتاپ کشور، در بازار دوم فرابورس عرضه شود. تعداد کل سهام تپسی یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون سهم بوده که ۵ درصد از آن به متقاضیان عرضه شد. این عرضه به روش گشایش به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک صورت پذیرفت که ثبت سفارش نیز از طریق ایستگاه‌های معاملاتی “نامک” انجام شد. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار سهم بود. امروز بالاترین سهام تپسی با قیمت ۷.۳۰۰ تومان در بورس عرضه شد؛ اما آیا راه‌اندازی کسب‌وکارهای زیر مجموعه این استارتاپ، تفاوتی در بالاتر رفتن سهام این شرکت ایجاد خواهد کرد؟

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array