به گزارش خبرنگار ایران دکونومی، پردیس سامیت رویدادی برای شبکه‌سازی و انتقال تجربه فی مابین نقش‌آفرینان زیست بوم استارتاپی است.

از جمله مخاطبان امسال این رویداد، مديران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس، مدیران نوآور صنایع، رؤسای مراکز رشد و تمامی اعضای مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس می‌باشند.

                     مشاهده گزارش ویدئویی

به دنبال تغییر رفتار کارمندی به کارآفرینی بودیم

صبح امروز رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور «مهدی عظیمیان» رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، «سید داوود متولی» دبیر اجرایی پردیس سامیت ۲۰۲۳، «مهندس صفاری‌نیا» رئیس پارک علم و فناوری پردیس و «محسن پیلان نژاد» مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک علم و فناوری پردیس در پارک فناوری پردیس برگزار شد. داوود متولی ضمن تبیین اهداف کلی این رویداد و با بیان ویژگی‌های پردیس سامیت ۲۰۲۳ گفت: «شبکه‌سازی و تبادل تجربیات مهم‌ترین هدف پردیس سامیت است». او همچنین در خصوص اهمیت برگزاری این دوره اضافه کرد: «برگزاری این نوع رویدادها امید و انگیزه را در اکوسیستم تقویت می‌کند». { ادامه }

سخنرانی مهندس صفاری‌نیا را از این لینک ببینید.

سخنرانی مهدی عظیمیان را از این لینک ببینید.

برگزاری پنل ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری در پردیس سامیت

پنل ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری در ششمین دوره از رویداد پردیس سامیت در ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رضا زرنوخی، مدیرمدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی، نوید بنایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری کن، مرتضی خیرآبادی، عضو هیئت مدیره تولید‌کنندگان دارو‌های انسانی و مدیرعامل همافارمد و حامد قنادپور، مدیرعامل تارا و رئیس هیئت مدیره ارتباط فردا به عنوان مدیر پنل برگزار شد. { ادامه }

پنل ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری در شمشمین دوره از رویداد پردیس سامیت برگزار شد

بررسی و آسیب شناسی اکوسیستم استارتاپی/ تزریق امید یا مرگ اکوسیستم؟

پنل دیگر پردیس سامیت با عنوان بررسی و آسیب‌شناسی اکوسیستم استارتاپی با حضور سوده حیدری نسب،بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره رایان توسعه پایا،کاوه گودرزی، مدیرعامل مرکز نوآوری جهش، رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، رضا جمیلی، سردبیر کارنگ و رمز ارز به عنوان مدیر پنل برگزار شد. { ادامه }

بررسی و آسیب شناسی اکوسیستم استارتاپی/ تزریق امید یا مرگ اکوسیستم؟

نقش منابع انسانی در توسعه کسب‌وکار

این پنل با حضور دکتر پرویز زارعی، مشاور ارزیاب و مدرس توسعه منابع انسانی، امیرحسین کارآگاه، مدیرعامل شتابدهنده پرسیس ژن، احمد محمدزاده، مدیرعامل شرکت نوسا، سحر بهمنی، مدیرعامل شرکت زیست تخمین و حسین گایینی، کوچ مدیران اجرایی تسهیلگر مهارت‌های نرم به عنوان مدیر پنل برگزار شد. سحر بهمنی، مدیرعامل زیست تخمین با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه منابع انسانی اظهار کرد:ما نیروهایی را آموزش می‌دهیم که زودتر از موعد قرار خود اقدام به قطع همکاری می‌کنند و این چالش بزرگی است، از طرفی بحث مدیر منابع انسانی موضوعی دیگر است که باید به آن فکر شود، چراکه در صنایع موضوع منابع انسانی به شکل حرفه‌ای نگاه نمی‌شود، بنابراین نیاز است که حتی از متخصصین روان‌شناسی در مدیریت منابع انسانی استفاده شود.{ ادامه }

مدیران غیر منابع انسانی در درجه اول باید مدیر منابع انسانی باشند

مصاحبه های ویدئویی در «پردیس سامیت 1401»

در حاشیه رویداد، گفتگوهایی با افراد مختلف اکوسیستم استارتاپی ایران تنظیم شده که می‌توانید آن‌‌ها را از لینک‌های زیر مشاهده کنید:

مهندس مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس: باید به اکوسیستم استارتاپی زمان داد

پردیس سامیت رویدادی متعلق به اکوسیستم استارتاپی است که محور آن همیشه استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها بوده‌اند. امسال با تصویب قانون جهش دانش بنیان تصور می‌شود که ارتباط آن با صنعت نیز بیشتر شود. هر اتفاق و چالشی که پیش می‌آید برای تصحیح احتیاج به زمان دارد. ما باید به اکوسیستم آسیب دیده برای ترمیم زمان دهیم و البته تلاش هم لازم دارد.

مشاهده ویدئو

مهدی صفاری نیا

داود متولی، دبیر اجرایی پردیس سامیت: تصمیم‌گیری برای برگزاری پردیس سامیت در شرایط سختی انجام شد

در شرایط عادی، دوام آوردن سخت نیست و عیار آدم‌ها محک نمیخورد، اما در شرایط فعلی که ثباتی هم وجود ندارد، دوام آوردن دشوار است. ما افرادی با عنوان اینفلوئنسر داریم که الان زمان ورود آنهاست تا امید را زنده نگه دارند. حال اکوسیستم خوب نیست اما اشتباهاتی هم از طرف اکوسیستم صورت گرفته است. حال اکوسیستم بد است ولی میتواند خوب شود.

مشاهده ویدئو

داود متولی

مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری: پردیس سامیت جایی برای دیدار و شناخت بیشتر است

حال و هوای اکوسیستم استارتاپی طبیعی است، نزدیک یک دهه از شکل گیری اکوسیستم گذشته و الان موقع پوست اندازی است. اکوسیستم نیاز به تقویت دارد. برخی بخشها توسط بخش خصوصی و بخشی دیگر به حمایت دولت نیاز دارد.

مشاهده ویدئو

مهدی صداقت

مریم نجفی، مدیرعامل فینووا: طبیعت سرمایه مهمی است که باید آن را زندگی و تجربه کرد

اگر بخواهیم منشا اثر شویم، باید مثلثی شامل سه پارامتر مهم داشته باشیم تا امید را درونمان زنده نگه دارد. در زمان طوفان ناامیدی باید ذهن خودمان را امیدوار نگه داریم.

مشاهده ویدئو

مریم نجفی

دکتر پرویز زارع، متخصص بیزنس نوروساینس: نیاز است در نیروی انسانی انگیزه ایجاد شود

بیشتر خلاقیتها در مغز ما اتفاق می‌افتد نه در ذهن ما. اگر بیزینس نوروساینس وارد استارتاپها با فکر نو شود، نتایج شگفت انگیزی حاصل میشود.

مشاهده ویدئو

حسین گائینی، کوچ کسب‌وکار: هرجا نیاز به بهبود عملکرد است، کوچینگ وارد میشود

استارتاپها هم بخشی از جامعه هستند، وقتی حال جامعه خوب نیست، طبیعی است حال اکوسیستم استارتاپی هم خوب نباشد. به شرطی میتواند حال خوب داشته باشد که حال جامعه خوب شود.

مشاهده ویدئو

در طی رویداد گفتگویی با مدیران حاضر در پردیس سامیت داشتیم که در لینک های زیر قابل مشاهده می‌باشد:

ایمان ارسطو، مدیرعامل مرکز نوآوری پلنت

علی بروجردی، مدیرعامل وی‌سی پرشیافاند

گزارش خبری «ایران دکونومی» از «پردیس سامیت 1401»

فشرده سازی رویداد متفاوت اکوسیستم استارتاپی

ششمین رویداد پردیس سامیت، امروز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در پارک فناوری پردیس برگزار شد. به گفته فعالین اکوسیستم نوآوری، پردیس سامیت رویداد متفاوتی است که در این شش سال، هر سال به نوع خاصی از جمله رویداد کمپی، بازی‌های مدیریتی و فضای باز و… طی دو روز در آخر هفته و با اسکان شرکت‌کنندگان برگزار شده است. اما امسال این رویداد روز دوشنبه و در طی یک روز برگزار شد. { ادامه }

تصاویر ششمین دوره پردیس سامیت ۲۰۲۳-۱۴۰۱ { مشاهده }

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array