رویداد تیک آف، از مجموعه رویدادهای پیوند در حوزه حمل و نقل و لجستیک روز سه‌شنبه، ۳۱مردادماه توسط مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و صندوق سرمایه‌گذاری وستا، در محل اتاق تهران برگزار شد. در این رویداد تیم‌های استارتاپی موبیکار، سپریس، لینک اکسپرس، ماکوویژن، آپتایم، منم پست، کارگونت، دکتر موتوری و آرشین به ارائه پرداختند.

 

تشکیل کمیسیون اقتصاد نوآوری

در ابتدای رویداد، سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری اتاق بازرگانی تهران، در طی سخنرانی خود گفت: با توجه به اینکه فضای اقتصاد و کسب‌وکار کشور درحال تغییر بود اتاق بازرگانی نیز با این تغییرات همسو شد و کمیسون اقتصاد نوآوری را تشکیل داد. دغدغه این کمیسیون ارتباط صنایع بزرگ کشور با اکوسیستم نوآوری بود.

به گفته وی نوآوری در حوزه لجستیک می‌تواند شرکت‌‌‌ها را توسعه دهد زیرا دسترسی به بازار بزرگ از طریق اصلاح روش‌های لجستیک شکل می‌گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند سرعت دسترسی عرضه و تقاضا را سرعت بخشد و هزینه‌ها را کاهش دهد. زیرساخت لجستیک می‌تواند به رشد اقتصاد کشور در موقعیت‌های بین‌المللی کمک کند.

{مشاهده ویدئو}

فرصت‌های لجستیکی ایران

امیر قدیری، مدیرعامل صندوق پژوهش و نوآوری وستا در خصوص فرصت‌های لجستیک کشور صحبت کرد و ضمن اشاره به وضعیت ضعیف کشور در این حوزه گفت: لجستیک فضای بسیار مناسبی برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذران در کشور است. طبق گزارش مکنزی، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ متوسط ۷۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری در فضای لجستیک را در دنیا شاهد بودیم. سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۹۵ درصد رشد داشته است؛ یعنی حدوداً ۲ برابر شده است.

{مشاهده ویدئو}

ریسک‌های استارتاپ‌ها

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنرانی خود در این رویداد، به دو ریسک اصلی که استارتاپ‌ها با آن مواجه می‌شوند، اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها از ۲ زاویه می‌توانند ریسک داشته باشند؛ ریسک تحقیق و توسعه (R&D) و ریسک ارتباط محصول با بازار. او تاکید کرد استارت‌آپ‌هایی که فقط نوآوری در محصول دارند ریسک دوم را متحمل می‌شوند، زیرا با بازار ارتباط ندارند.

 

گفتگوهای حاشیه رویداد

گفتگو با دکتر سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری اتاق بازرگانی تهران

پیوند

وی در خصوص مجموعه رویدادهای پیوند گفت: یکی از اهداف مرکز نوآوری اتاق بازرگانی بحث جذب سرمایه است، در همین راستا رویدادهایی را بدین شکل برای هم‌رسانی برگزار می‌کنیم.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با امیر قدیری، مدیرعامل صندوق پژوهش و نوآوری وستا

وی در خصوص اهداف وستا جهت همکاری در این رویداد گفت: این رویداد استارتاپ‌های خوبی را معرفی می‌کند، ما هم به عنوان یک صندوق نیاز به بررسی تیم‌های استارتاپی داریم.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا

وی در گفتگو با ایران دکونومی گفت: حوزه لجستیک می‌تواند به خوبی برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند. چرا که هم پتانسیل خوبی دارد و هم مسائل حل نشده در این حوزه وجود دارد.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با علیرضا شارستانی، مدیر اجرایی موبیکار

شارستانی توضیح داد: هدف ما از حضور در این رویداد علاوه بر جذب سرمایه، ارتباط با سرمایه‌گذاران و تیم‌های همکار بوده است.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با محمد اسماعیلی، مدیر پرتفو دیجی‌نکست

اسماعیلی گفت: هدف ما از شرکت در این رویداد، شبکه‌سازی و جذب سرمایه است.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با طاها نصرالهی، مدیرعامل سپریس

سپریس پلتفرم اجاره خودرو است. نصرالهی گفت: ارتباطاتی که در رویداد شکل می‌گیرد برای روابط عمومی ما لازم است.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با سیدعلی حسینی، مدیرعامل لینک اکسپرس

لینک اکسپرس سرویسی را به شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در خصوص ثبت سفارش‌ها و لجستیک ارائه می‌دهد. حسینی در خصوص تیک آف گفت: فرصت خوبی در این رویداد برای جذب سرمایه وجود دارد.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با مرجان جلالی مقدم، مدیرعامل ماکوویژن

ماکوویژن خدمات مدیریت انبار را ارائه می‌دهد. جلالی مقدم گفت: ما در این رویداد شرکت کردیم؛ چرا که حوزه لجستیک بازار هدف ماست.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با محمدجواد اتابک، مدیرعامل آپتایم

آپتایم، هزینه‌های حمل و نقل را بهینه می‌کند. اتابک گفت: به دلیل اینکه اتاق بازرگانی خیلی برای استارتاپ ما اهمیت دارد، این رویداد را برای حضور و جذب سرمایه انتخاب کردیم.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با میلاد چرمیان، مدیرعامل منم پست

وی گفت: بعد از دو سال کار و تست راه‌حل‌های ممکن الان وقت جذب سرمایه رسیده است؛ به همین منظور در رویداد شرکت کردیم.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با حسین خزلی، مدیرفروش آرشین

آرشین در خصوص امنیت خودروها فعالیت می‌کند. خزلی گفت: ما از سال ۹۴ تا امروز جذب سرمایه نداشتیم. اما برای گسترش بازار به جذب سرمایه نیاز پیدا کردیم.

{مشاهده ویدئو}

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array