دومین نمایشگاه ملی رسانه های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران «رصتا» با حضور ۱۵۱ سکو و ۸۰ شرکت ارائه دهنده خدمات به سکوهای صوت و تصویر فراگیر، سکوهای دارای مجوز از ساترا، اپراتورهای تلفن همراه و مراکز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه صوت‌ و تصویر فراگیر و نمایش خانگی (از 10 تا 12 دی ماه) در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

در تالار هوش مصنوعی نمایشگاه «رصتا» چه گذشت؟

یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه که از همان ساعت اول مخاطبان و بازدیدکنندگان را مجذوب خود ساخت، تالار هوش مصنوعی بود. در تالار هوش مصنوعی نمایشگاه «رصتا» تعدادی از کارشناسان حضور داشتند که به علاقمندان و بازدیدکنندگان در رابطه با کارکردهای هوش مصنوعی آموزش‌‌های رایگان ارائه دادند. شایان ذکر است که غرفه هوش مصنوعی برای اولین بار در دومین دوره نمایشگاه «رصتا» برگزار گردید و طی آن 20 متخصص این حوزه برای ارائه آموزش‌های رایگان در تالار حاضر بودند.

حوزه‌های آموزشی تالار هوش منصوعی نمایشگاه رصتا عبارت بودند از:

بینایی (تشخیص تصاویر، بینایی ماشین)

پردازش زبان طبیعی (استخراج اطلاعات و ترجمه و طبقه بندی و خوشه بندی)

رباتیک

برنامه ریزی، زمان بندی و بهینه سازی

سیستم‌های خبره

گفتار (تبدیل متن به گفتار و تبدیل گفتار به متن)

یادگیری ماشین (تحلیل و یادگیری عمیق)

اپ ها و حوزه‌های آموزشی تالار هوش مصنوعی

برای مشاهده ادامه خبر اینجا را کلیک کنید.

از جمله غرفه‌های حاضر در دومین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» می‌توان به رسانه اینترنتی تکیه، همراه اول، رسانه اپرا، روستا تی وی، آنتن، نماوا، فیلمنت، لنزک، تماشاخونه، راسخون، روبیکا و غیره اشاره نمود.

تعامل با مسئولین و رقبا هدف اصلی حضور در «رصتا»

منفرد مدیر محتوا اپلیکیشن آنتن

«منفرد» مدیر توسعه کسب و کار اپلیکیشن آنتن در دومین دوره نمایشگاه رصتا اظهار داشت؛ بیش از 400 پلتفرم در نمایشگاه رصتا 1402 حضور دارند که به دنبال تعامل سازنده برای پیشرفت هستند.

ویدئو مصاحبه رسانه ایران دکونومی با منفرد «مدیر محتوا آنتن»

اپلیکیشن ببین در زمینه پخش فیلم و سریال رایگان امسال راه‌اندازی شد

هادی شریفی

هادی شریفی درخصوص اپلیکیشن ببین گفت: امسال ما در حوزه VOD اپلیکیشن و وب‌سایت ببین را در زمینه پخش رایگان فیلم و سریال ایرانی، خارجی، دوبله و زیرنویس شده راه‌اندازی کردیم.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با باهادی شریفی، بیزینس دایرکتور سلام سینما

تماشاخونه یک AVOD رایگان با بیش از 60 هزار محتوا

نظام الاسلام تماشاخونه

نظام الاسلام مدیر توسعه کسب و کار تماشاخونه در حاشیه دومین دوره نمایشگاه رصتا گفت: فضای تعاملی خوبی در نمایشگاه ایجاد شده است، البته همیشه یکسری محدودیت‌های رگولاتوری بوده و هست که با انعطاف و تعامل موثر می‌تواند برطرف شود.

ویدئو مصاحبه رسانه ایران دکونومی با نظام الاسلام «مدیر توسعه کسب و کار تماشاخونه»

روبیکا تهدیدی برای سایر VOD ها نیست

مهدی مطهر روبیکا

«مهدی مطهر» مدیر تولید محتوای روبیکا در نمایشگاه رصتا 1402 گفت: روبیکا مرتب در حال توسعه و به روز شدن است تا بتواند در کمترین زمان ممکن دسترسی به بیشترین میزان محتوا را فراهم و محتوای درخور را در اختیار عامه قرار دهد.

ویدئو مصاحبه رسانه ایران دکونومی با مهدی مطهر «مدیر محتوا روبیکا»

در بخش خصوصی نگاه به رسانه شاید متفاوت باشد، اما هدف یکی است

مصطفی ری پور دیجیتون

مصطفی ری پور، مدیر عامل دیجیتون در حاشیه نمایشگاه «رصتا» 1402 گفت: نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویری فراگیر «رصتا» در ایجاد تفاهم مابین بخش خصوصی و بخش رگولاتوری بسیار موثر است.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با «مصطفی ری پور» مدیر عامل دیجیتون

فیلمنت به صورت جدی با پوست شیر شناخته شد

محسن ارغند فیلمنت

محسن ارغند مدیر توسعه کسب و کار فیلمنت در حاشیه نمایشگاه رصتا 1402 اظهار داشت؛ فیلمنت به صورت جدی از سال 1400 وارد نمایش خانگی شد و با پوست شیر شناخته شد.

ویدئو مصاحبه رسانه ایران دکونومی با محسن ارغند «مدیر توسعه کسب و کار فیلمنت»

گفتگو با مدیر صدور مجوز معاونت فضای مجازی صدا و سیما «سراجی»

سراجی معاونت صدور مجوز فضای مجازی صدا و سیما

مدیر صدور مجوز معاونت فضای مجازی صدا و سیما «سراجی» در حاشیه دومین دوره نمایشگاه رصتا 1402 گفت: تمام رسانه‌هایی که در حوزه صوتی و تصویری فضای مجازی فعال و از ساترا مجوز دریافت می‌کنند، در رصتا حضور داشته و نمایشگاه پر رنگ‌تر از سال اول برگزار شد. معاونت فضای مجازی سرویس «تلوبیون» را در نمایشگاه دارد که به عنوان پرکاربردترین رسانه فضای مجازی شناخته شده و 5 میلیون کاربر دارد.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با مدیر صدور مجوز معاونت فضای مجازی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران «سراجی»

ما ناگزیر به قبول تغییر ذائقه مخاطب هستیم

گفتگو با تهیه کننده تلویزیون

«ایمان ایرانمنش» تهیه کننده، در حاشیه دومین دوره نمایشگاه رصتا عنوان کرد که ما ناگزیر به قبول تغییر ذائقه مخاطب و تغییر مسیر رسانه هستیم. در همه جای جهان رسانه های دولتی در حال تغییر به رسانه‌های خصوصی و پلتفرم‌های خانگی هستند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها به اشتغال زایی کمک می‌کند، می‌تواند ذائقه‌های متفاوت مخاطبین را تامین نماید.

ویدئو مصاحبه رسانه ایران دکونومی با «ایمان ایرانمنش» تهیه کننده، در حاشیه نمایشگاه رصتا 1402

چالش بازاریابی را برای زیرساخت داریم

محمود خواجه‌نجفی

محمود خواجه نجفی درمورد چالش‌هایی که با آنها رو به رو هستند، گفت: چالشی که ما داریم بحث بازاریابی است. در این نمایشگاه ما این فرصت را داشتیم که با یک سری از شرکت‌ها تعامل داشته باشیم.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با محمود خواجه نجفی، فرانت اند دولوپر مووی

مهم‌ترین چالش رسانه‌های صوتی تصویری سانسور محتوا است

علیرضا نجفی

علیرضا نجفی در حاشیه نمایشگاه رصتا درمورد مجموعه اینما گفت: مجموعه اینما یک رسانه صوتی-تصویری است که کاربر محور است و تمام کاربران با اشتراک گذاری ویدیو میتوانند در فضایی با اینترنت ارزان به علت .ir بودن سایت کسب درآمد هم بکنند.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با  علیرضا نجفی، مدیر بازرگانی و مشاور برند اینما

رسالت شبکه مادر کارهای فرهنگی برای مادران، کودکان و نوجوانان است

حمید رنجبران شبکه مادر

حمید رنجبران مدیر شبکه مادر در نمایشگاه رصتا اذعان داشت، شبکه مادر رسالتش در خصوص کارهای فرهنگی برای مادران، کودکان و نوجوانان با تمرکز بر مادران است. اولین خدمت به مادران در اپلیکیشن شبکه مادر در بخش نمایش فیلم در ژانرهای مختلف و آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان است.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با «حمید رنجبران» مدیر شبکه مادر

 

ما به دنبال صداهای جدید هستیم

در حاشیه دومین دوره نمایشگاه رصتا، علی جعفری درمورد خدمات ایران صدا گفت: امروزه ایران صدا از پنج پایگاه محتوایی متفاوت تشکیل شده‌است که شامل: پایگاه موسیقی، پایگاه کتاب گویا، پایگاه کودک، پایگاه قرآن و پایگاه ادیه ومناجات که در هر کدام از این پایگاه‌ها محتوای صوتی مرتبط با آن منتشر می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با علی جعفری، مسئول غرفه ایران صدا

 

ماهیت نمایشگاه برای رفع چالش‌ها نیست

در حاشیه دومین دوره نمایشگاه رصتا احسان جاودان درخصوص کمک نمایشگاه برای رفع چالش‌هایی که با آنها رو به رو هستند گفت: ماهیت نمایشگاه دنبال رفع چالش‌ها نیست، میتوانیم آن را یک گردهمایی صنفی اتلاق کنیم که افراد به صورت متمرکز سالی یک بار می‌توانند فعالیتی که داشتند را در کنار هم بازنگری کنند.

مصاحبه رسانه ایران دکونومی با احسان جاودان، مدیر رسانه فام

 

 

ما را در یوتوب دنبال کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array