به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت روز پنجشنبه 6 اردیبهشت پس از کاهش روز گذشته ثابت ماند، زیرا نشانه‌هایی از کاهش تقاضای سوخت در ایالات متحده (بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان) با خطرات درگیری در منطقه کلیدی تولیدکننده خاورمیانه همسو شده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 18 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 88.20 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 13 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 82.94 دلار در هر بشکه رسید.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر بنزین کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است در حالی که ذخایر فرآورده‌ها برخلاف انتظارات کاهشی افزایش یافته است که نشان‌دهنده نشانه‌هایی از کاهش تقاضا است.

کاهش تقاضای سوخت در بحبوحه نشانه‌هایی از کاهش فعالیت‌های تجاری ایالات متحده در ماه آوریل 2024 رخ داده و از آنجایی که داده‌های تورم و اشتغال قوی‌تر از حد انتظار بوده؛ این بدان معنی است که فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً کاهش نرخ بهره مورد انتظار را به تأخیر می‌اندازد که بی شک بر احساسات اقتصادی تأثیر خواهد داشت.

از سوی دیگر تحلیلگران بر این باورند که ضعف کنونی در قیمت‌ شاخص‌های نفتی، پس از آزمایش بالای 90 دلار (هر بشکه)، به دلیل تمرکز مجدد احساسات بازار بر روی کندی اقتصاد جهانی در نتیجه تنش‌های ژئوپلیتیکی است.

شایان ذکر است که پس از انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و مخارج مصرف شخصی ماه مارس در روزهای پنجشنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت 1403)، نشانه بهتری از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره مشاهده خواهد شد.

در همین حال، انتظار می‌رود که جنگ در نوار غزه گسترش یابد، زیرا ممکن است رژیم صهیونیستی حمله به رفح در جنوب این منطقه را آغاز کند؛ به این ترتیب خطر یک جنگ گسترده‌تر افزایش و به طور بالقوه عرضه نفت ممکن است مختل شود.

سایر داده های EIA در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت نشان داد که ذخایر نفت خام با 6.4 میلیون بشکه کاهش به 453.6 میلیون بشکه در مقایسه با انتظارات در نظرسنجی رویترز برای افزایش 825000 بشکه ای رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array