به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وقتی صحبت از چیپ‌ست‌های اندروید در میان باشد، کوالکام (Qualcomm) به عنوان شناخته‌شده‌ترین نام در این عرصه می‌درخشد. تراشه‌های این شرکت برای پردازنده‌های گوشی‌های اندرویدی در رنج‌های مختلف قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اسنپدراگون 8 نسل 3 را در نظر بگیرید که در سال 2023 عرضه شد و در قلب بسیاری از گوشی‌های هوشمند جهان جای گرفت. شیائومی به عنوان شرکتی که قراردادی انحصاری با این سازنده تراشه امضا کرده است، قرار است اولین شرکتی باشد که از محصول جدید آن موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کند.

به گفته یوگش برار، خط تولید پرچمداران بعدی شیائومی یعنی گوشی‌های سری 15 (شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو) قرار است با معرفی اولین نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 4 همراه گردد. گفته می‌شود بعد از شیائومی گوشی‌های OnePlus 13 و iQOO 13 از این تراشه استفاده خواهند کرد.

شیائومی 15

طبق اعلام قبلی کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد و فناوری جدیدی را با خود به ارمغان خواهد آورد که می تواند به طور جدی عملکرد گوشی‌های هوشمند اندرویدی را ارتقا دهد. پیش‌بینی می‌شود که این چیپ‌ست یک CPU سفارشی Oryon را تولید کند که نویدبخش افزایش قابل توجه CPU نسبت به پردازنده‌های Arm است.

استراتژی شیائومی مبنی بر استفاده از تراشه‌های کوالکام پیش از سایر رقبا، یک حرکت بازاریابی هوشمندانه است. وقتی اولین کسی هستید که یک گوشی با تراشه داغ جدید اسنپدراگون را معرفی می‌کند، راهی عالی برای ربودن کانون توجه علاقمندان و هیجان زده کردن همه در مورد گوشی‌های آینده خود پیدا کرده‌اید.

یکی از مدیران کوالکام قبلاً مدعی شده بود که تراشه جدید اسنپدراگون گران‌ترین مدلی است که این شرکت تا کنون عرضه کرده است، بنابراین باید دید که آیا شیائومی این هزینه‌ را به دوش مصرف‌کنندگان خود منتقل می‌کند یا خیر. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود سری 15 شیائومی محصولات بسیار گران‌تری باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array