به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اهمیت لیتیوم در تامین انرژی خودروهای الکتریکی، آن را به یکی از گرانبهاترین مواد معدنی جهان تبدیل کرده است. آیا زمان سرمایه گذاری در لیتیوم فرا رسیده است؟

1. قیمت لیتیوم کاهش یافته است

لیتیوم طلای بعدی

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری، اطمینان از این است که ارزش دارایی بالاتر از قیمت آن است. لیتیوم برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی ضروری است، اما قیمت آن در سال گذشته (2023) بسیار کاهش یافته است

2. قیمت باتری‌های لیتیوم یونی نیز کاهش یافته

قیمت باتری های لیتیومی

کاهش قیمت لیتیوم یکی از اصلی‌ترین دلایل سرمایه گذاری در این فلز است. قیمت پایین کالا باعث شده است که قیمت باتری‌های لیتیوم یون نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

BNEF گزارش می‌دهد که بین سال های 2013 تا 2023، قیمت باتری لیتیوم یونی 82 درصد کاهش یافته است.

3. افزایش تقاضا و پذیرش خودروهای الکتریکی

طلای بعدی چیست؟

یکی از بهترین دلایل برای سرمایه گذاری در لیتیوم این است که خودروهای برقی، یکی از محرک های اصلی تقاضا برای لیتیوم، به قیمتی مشابه با خودروهای سنتی رسیده‌اند.

طبق آمارها، میانگین درآمد تسلا بین سال‌های 2022 تا 2023 به میزان 25 درصد کاهش یافته است که آن را با بسیاری دیگر از تولیدکنندگان بزرگ همسو می‌کند و نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی از نظر قیمت مصرف‌کننده گزینه‌های خوبی برای خرید به حساب آمده و وارد رقابت با خودروهای سنتی شده‌اند.

4. تقاضای برق در حمل و نقل در حال افزایش است

افزایش تقاضای برق

از آنجایی که خودروهای برقی به یک گزینه حمل و نقل مناسب و در دسترس تبدیل می‌شوند، سرمایه گذاری در لیتیوم با احتمال موفقیت بالاتری همراه می‌شود. اما احتمالاً بهترین دلیل برای سرمایه گذاری در لیتیوم این است که آژانس بین المللی انرژی گزارش می‌دهد که تقاضای جهانی برای برق در حمل و نقل می‌تواند تا سال 2030 رشد چشمگیری داشته باشد.

فرصت سرمایه گذاری لیتیوم

لیتیوم یک فرصت سرمایه گذاری بالقوه کلاسیک است. قیمت لیتیوم و باتری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اخیراً خودروهای برقی به قیمتی مشابه خودروهای دیگر رسیده‌اند. تا سال 2030، تقاضا برای انرژی پاک به ویژه در حمل و نقل رشد چشمگیری خواهد داشت.

با کاهش قیمت‌ها و افزایش سرسام آور تقاضا، اکنون زمان سرمایه گذاری در لیتیوم است.

لیتیوم

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array