به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جهان همیشه دارای افرادی با ثروت باورنکردنی بوده است؛ از امپراتورهای روم گرفته تا راکفلر که به اولین میلیاردر دلاری جهان تبدیل شد. اما ثروتمندترین افراد در حال حاضر کجا زندگی می‌کنند؟

منابع متفاوت از معیارهای متنوعی برای ارائه فهرست ثروتمندان استفاده می‌کنند. فوربس «برنارد آرنو» را به عنوان ثروتمندترین فرد فعلی معرفی می‌کند، در حالی که Hurun ایلان ماسک را در صدر این رتبه ها قرار می‌دهد. با این وجود، 10 فرد برتر آنها صرفا با چند تفاوت کوچک در رتبه بندی، مشابه است.

در اینجا با استفاده از فهرست سالانه Hurun Global Rich، کشورهایی که بیشترین میلیاردرها را در سال 2024 دارند، دسته‌بندی نموده‌ایم.

فهرست میلیاردرهای جهان 2024
ثروتمندترینهای جهان 2024

بر اساس فهرست جهانی Hurun در سال 2024، چین 814 میلیاردر دارد؛ به این ترتیب بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را در خود جای داده است. چین علیرغم حفظ رتبه اول، سالانه 155 میلیاردر را از دست داده است. آمریکا با 800 میلیاردر در رتبه دوم فهرست قرار دارد. شکاف بین دو کشور اکنون به 14 میلیاردر کاهش یافته است.

آمریکا و چین با هم نزدیک به نیمی از 3279 میلیاردر جهان را در خود جای داده‌اند، همتایان خود، هند با 271 میلیاردر دلاری در جایگاه سوم و انگلستان با 146 میلیاردر رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

با این حال و در مجموع، کشورهای اروپایی شش کشور از 10 کشور برتر و هشت کشور از 20 کشور برتر با بیشترین میلیاردر را تشکیل می‌دهند.

به طور طبیعی، بزرگترین اقتصادهای جهان بیشترین تعداد میلیاردرها را دارند، زیرا فرصت‌های بیشتری برای تولید ثروت فراهم می‌کنند.

در بین کشورهای سوئیس، سنگاپور و سوئد، تنها یکی در بین 20 اقتصاد برتر از نظر کل تولید ناخالص داخلی قرار دارد. البته هر سه کشور دارای نرخ‌های مالیاتی بالایی هستند که معمولا برای جمع‌آوری ثروت مفید نیست. هر چند که سوئد مالیات بر ارث، نرخ مالیات بر عایدی سرمایه و نرخ مالیات شرکتی 21 درصدی ندارد.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array