به گزارش ایران دکونومی، در حالی که در روزهای اخیر منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه ادعا کرده بود مجلس دنبال گرانی انرژی است، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه متن لایحه برنامه توسعه را که در آن دولت به دنبال مجوز افزایش قیمت انرژی بوده ولی مجلس با آن مخالفت و بند مربوطه را حذف کرده است منتشر کرد.

زنگنه

محسن زنگنه نوشته است: در بند ب ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم تقدیمی از سوی دولت، دولت مکلف شده بود که با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی مصرف انرژی را در سطح ۱۴۰۱ حفظ کند. آیا سیاست‌های قیمتی چیزی جز افزایش قیمت بنزین بود؟ و مجلس این بند را حذف کرد.

دولت تکلیف قیمت بنزین در سال 1403 را مشخص کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه قرار نیست که فشار مالیاتی جدیدی اعمال شود و نرخ و پایه مالیاتی تغییری نداشته است، گفت: دولت فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت انرژی ندارد و منابع هدفمندی یارانه‌ها صرفاً براساس رشد مصرف دیده شده و این رشد مصرف بدون افزایش قیمت است.

داوود منظور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه خبر سیما که با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، درباره انتقادات مجلس در رابطه با دیده نشدن رفع ناترازی انرژی در بودجه، گفت: رفع ناترازی انرژی از نظر آقایان یعنی قیمت انرژی را افزایش دهیم؛ یعنی قیمت بنزین و برق را بالا ببریم تا مردم کم مصرف کنند اما دولت فعلاً بنایی برای اینکه قیمت انرژی را اصلاح کند، ندارد و منابع هدفمندی صرفاً براساس رشد مصرف دیده شده که بدون افزایش قیمت است.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array