به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی Volocopter امیدوار است با ارائه خدمات “تاکسی‌های هوایی” دگرگونی عظیمی در صنعت هوایی ایجاد کند.

المپیک سال 2024 در شهر پاریس برگزار خواهد شد و به‌نظر می‌رسد کمپانی Volocopter قصد دارد شرکت‌کنندگان و بینندگان موردانتظارترین رویداد ورزشی دنیا را به کمک تاکسی‌های پرنده در شهر جابه‌جا کند.

اخیراً بزرگترین نمایشگاه صنعت هوانوردی پس از وقفه‌ای چهارساله به دلیل همه‌گیری کرونا، مجدداً در ناحیه لو بورژه (Le Bourget) شهر پاریس آغاز به‌کار کرد. این نمایشگاه از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

معمولاً تمرکز این نمایشگاه صنعت هوایی بر روی تجهیزات نظامی و هواپیماهای تجاری است، اما ارائه‌دهندگان خدمات وسایل حمل‌ونقل الکتریکی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه امسال دارند.

موانع بسیار بر سر راه استارتاپ‌های حمل‌ونقل هوایی

چالش‌های بسیاری بر سر راه این شرکت‌ها وجود دارد. از دریافت تأییدیه و مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی گرفته تا متقاعد کردن مسافران و کاربران به امنیت “تاکسی‌های پرنده”. همچنین جذب سرمایه و بودجه لازم از سرمایه‌گذاران نیز یکی از جدی‌ترین مشکلات پیش‌روی این استارتاپ‌هاست.

اما با وجود همه این موانع، استارتاپ آلمانی Volocopter عزم خود را جزم کرده تا خدمات خود را در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان نمایش دهد و امیدوار است سال آینده اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات “تاکسی هوایی” باشد.

تا این لحظه، هیچ‌یک از شرکت‌های فعال در این زمینه موفق به کسب مجوزهای لازم نشده‌اند.
با این وجود Volocopter امیدوار است با تحویل مدارک و اسناد لازم و شرکت کردن در تمامی مراحل امنیتی (امنیت مسافران- شرایط جوّی و غیره) بتواند نظر مثبت نهادهای رگولاتوری مشغول در اتحادیه اروپا را کسب کند.

تاکسی
تصویری از ولوسیتی

تمرکز بر مزایای محیط‌زیستی تاکسی‌های هوایی

در نمایشگاه درحال برگزاری صنعت هوانوردی پاریس، استارتاپ‌های بسیاری به مقوله سرمایه‌گذاری در توسعه پدیده “تاکسی‌های هوایی” پرداخته‌اند. این افراد باور دارند کنترل و راندن این تاکسی‌ها اصلاً کار سختی نیست و ورود این نوع وسایل حمل‌ونقل به بازار جهانی در آینده‌ای نزدیک بسیار محتمل است.

تکنولوژی پرواز و جابه‌جایی مسافران به‌کمک تاکسی‌های هوایی به سمتی پیش‌روی می‌کند که احتمال دارد آسمان در آینده سرشار از خودروهای پرنده با قابلیت پرواز آسان و ایمن باشد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این تاکسی‌های هوایی به‌زودی جایگزین هلیکوپترهایی شوند که نگهداری از آنها بسیار زمان‌بر، پر سروصدا و پرهزینه است. الکتریکی بودن این تاکسی‌های هوایی و تولید حداقل آلودگی محیط زیستی از دیگر نقاط قوت آنها محسوب می‌شود.

بدین ترتیب پدیده “تاکسی‌های هوایی” به همین زودی‌ها بخشی از صنعت هوایی جهان خواهند شد.
استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه امسال پاریس، بر امکان محیط زیستی بودن، بی‌سروصدا بودن و کم‌هزینه و ساده‌تر بودن این وسیله حمل‌ونقل تمرکز کرده‌اند.

برای نمونه وُلوسیتی یک هلیکوپتر سبک دو سرنشینه است که با باتری برقی کار می‌کند. وُلوسیتی پس از 15 دقیقه پرواز موفق شده به آرامی روی آسفالت نمایشگاه هوایی پاریس فرود آید. آلمانی‌ها به موفقیت وُلوسیتی بسیار امیدوار هستند.

تاکسی

خبر بد برای خلبانان کارکشته هلی‌کوپترها

پل استون، خلبان وُلوسیتی در این باره گفته است: “خبر خوب اینکه پرواز با این وسیله بسیار ساده است. وُلوسیتی دارای یک سیستم کنترل پرواز دیجیتال بسیار هوشمندانه است.”
این استارتاپ آلمانی قصد دارد خلبانان باتجربه هلیکوپتر و هواپیما را برای پرواز با وُلوسیتی آموزش دهد.

استون ادامه داد: “نکته جالب ماجرا اینجاست که خلبان‌های باتجربه هلیکوپتر باید بسیاری از مهارت‌های دشوار و هوشمندانه‌ای که در طی سال‌ها آموزش و تمرین آموخته بودند را فراموش کرده، و مهارت پرواز ساده با این تاکسی هوایی را از نو بیاموزند و خود را با سطح مهارتی آن تطبیق دهند، زیرا پرواز کردن با وُلوسیتی بسیار ساده‌تر از یک هلیکوپتر است.»

منبع: reuterseuronewsparsi.euronews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array