به گزارش ایران دکونومی، روز گذشته خبری مبنی بر تحریم شرکت ابر آروان و بنیانگذار آن، توسط وزارت خزانه‌داری امریکا منتشر شد.

این نخستین بار است که شرکت جهانی ابر آروان نیز مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد و این موضوع می‌تواند به فعالیت جهانی آروان، لطمه وارد کند. فعالیت گسترده بین‌المللی از اهداف بزرگ ابر آروان طی سالیان گذشته اعلام شده بود و حالا این موضوع تحت سایه تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است. (دیجیاتو)

اما این شرکت در رویداد سوار ابرها که در فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد، اعلام کرد که هیچ ارتباطی با فیلترینگ و محدودسازی اینترنت در کشور ندارد و به فعالیت خود به صورت بین‌المللی ادامه خواهد داد.

هستی شهریزفر، مدیر روابط عمومی ابر آروان، در این خصوص به رسانه ایران دکونومی گفت: هم‌چنان هم می‌گوییم که ابر آروان و محصولاتش هیچ نقشی در محدودیت، فیلترینگ یا سانسور ندارند. به نظر می‌رسد این تحریم‌ها بیش از آن‌که مبنای حقیقی داشته باشند، متاثر از جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و فضای سیاسی کشور هستند. پس از تحریم اتحادیه اروپا هم ابر آروان به‌کمک تیم حقوقی بین‌المللی، برای اعاده‌ حق خود در دادگاه اروپا اقدام کرد و در حال حاضر این پرونده در حال طی کردن پروسه‌ حقوقی است. همان‌طور که شب گذشته در بیانیه‌ کوتاه اشاره کردیم، با رد اتهاماتی که خزانه‌داری آمریکا وارد کرده و برمبنای آن آروان را تحریم کرده است، برای پی‌گیری این پرونده هم اقدامات حقوقی لازم را انجام خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص ادامه فعالیت‌های بین‌المللی ابر آروان تشریح کرد: از تحریم پیشین مربوط به اتحادیه‌ اروپا، توسعه‌ فعالیت‌های بین‌المللی ابر آروان متوقف شده است. امیدواریم با سپری کردن پروسه‌های حقوقی، بتوانیم این فعالیت‌ها را در آینده از سر بگیریم.

شهریزفر اقدامات این شرکت را جهت اثبات دست نداشتن در سانسور اینترنت ایران این‌چنین اعلام کرد: ابر‌ آروان و محصولات آن نمی‌توانند نقشی در این موارد داشته باشند. از لحاظ حقوقی، اصل بر براعت است و باید طرف مدعی، اسناد این ادعا را منتشر کند. ساختار اینترنت ایران به‌شکل انحصاری در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است. سیاست‌گذاری و اقدامات حوزه‌ محدودسازی اینترنت، سانسور و فیلترینگ نیز در لایه کلان دولت است و یک شرکت خصوصی در حوزه‌ محصولات ابری اساساً نمی‌تواند چنین نقشی داشته باشند. متاسفانه پس از یک جریان‌سازی رسانه‌ای، ابر آروان سیبل این اتهامات شده است و برای ما هم مشخص نیست که از آسیب دیدن یک شرکت خصوصی، چه کسانی نفع می‌برند؟

متن کامل خبر تحریم ابر آروان را در این {لینک} بخوانید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :