به گزارش ایران دکونومی، در تدکس پیروزان، موضوعات مورد بحث سخنرانان در لایه زیرین از طریق ریسمانی به یکدیگر متصل می‌شود که در اکثر همایش‌های TEDx، همان تم یا موضوع رویداد است. این انتخاب در نگاه اول شاید به چشم مخاطب نیاید؛ اما این قالب، ساختار نگرش مخاطب را به چالش می‌کشد و او را به اندیشیدن درباره موضوعات و یافتن نقاط اتصال میان آنها دعوت می‌کند.

 

در این تدکس ۸ سخنرانی متفاوت به شرح زیر انجام شد:

● منصور زندی نهاد (مدرس، محقق و مشاور در صنعت قهوه)

● هما ساداتیان (هنرمند و عروسک ساز)

● محمد مهدی پور بصیر (کارآفرین سریالی و سرمایه گذار خطرپذیر)

● رکسانا اربابی نژاد (مربی یوگا کودک و مؤسس اپلیکیشن یوگای کودک تیله)

● رکسانا معتمدی (متخصص بازاریابی)

● سعید انوری نژاد (مدیر پروژه بازسازی بوم و لنج ایرانی)

● رها قاسمی (مربی موج‌سواری)

این رویداد با میزبانی جناب آقای محمد لقمانیان (بازیگر و عروسک‌گردان لقمه) برگزار خواهد شد.

 

تغییر رویکرد، پیروزان را خلق کرد

تدکس پیروزان

امین قریبی، برگزار کننده تدکس پیروزان، در گفتگو با ایران دکونومی، ضمن اشاره به تغییر نام «دانشگاه تهران» به «پیروزان» گفت: رویدادهای دانشگاهی تدکس، محدودیت‌هایی دارند، برگزارکنندگان، محل برگزاری و مخاطبان بایستی از جامعه دانشگاهی باشند. با این تغییر رویکرد، سعی کردیم، جامعه بزرگتری را تحت پوشش قرار دهیم و در برگزاری نیز آزادی عمل بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص فعالیت‌های داوطلبانه تدکس افزود: تقریباً همه افراد تیم برگزاری یک هدف واحد دارند، دغدغه ما این است که ارزش آفرینی کنیم و انتقال تجربه را طی رویداد رقم بزنیم.

{مشاهده ویدئو}

ما آخرین نسلی هستیم که می‌توانیم جامعه‌مان را نجات دهیم

ایفا

سارا شاهرخی، بنیانگذار پلتفرم ایفا، در خصوص ایفا گفت: این پلتفرم، تامین سرمایه جمعی بر پایه غرض دادن است. البته ما فقط سرمایه در اختیارشان قرار نمی‌دهیم، بلکه در مواردی هم آن‌ها را هدایت می‌کنیم. ما میکروفایننس انجام می‌دهیم و بر کسب‌وکارهای روستایی تمرکز کردیم. ایفا حل معضلات جامعه طی راه‌اندازی کسب‌وکارها را هدف اصلی خود قرار داده است. همین باعث شد که ما شرکت سرمایه‌گذاری زیما را هم راه‌اندازی کردیم.

{مشاهده ویدئو}

مثل پاستیل و اختاپوس کنار کوچولوها

رکسانا اربابی‌نژاد تیله

رکسانا اربابی‌نژاد، مربی یوگا و بنیانگذار اپلیکیشن تیله در خصوص این اپلیکیشن گفت: این اپلیکیشن ورزشی یوگا کودک است. طی بررسی‌ها، دیدیم که کودکان وقتی ورزش و یوگا می‌کنند چقدر حال بهتری دارند و شناخت بهتری از خودشان دارند. ما تصمیم گرفتیم تکنولوژی روز دنیا را با این مسئله ترکیب کنیم و اپلیکیشن تیله را راه‌اندازی کنیم.

{مشاهده ویدئو}

قول می‌دهم که خورشید دوباره طلوع خواهد کرد

هماسا

هماسا در گفتگو با ایران دکونومی گفت: من عروسک‌ساز هستم، تصویرگر بودم و در حرفه‌ام موفق بودم تا یکی از اساتیدم کارهایم را تحقیر کردند و گفتند که خودت نیستی! من دنبال شغلی گشتم که در آن خودم باشم. طی این جستجو فهمیدم عاشق عروسک هستم و از ساختن عروسک‌ها لذت می‌برم. در همین مسیر هم حس می‌کنم در مسیر هما شدن هستم، به همین خاطر اسم «هماسا» را برای خودم انتخاب کردم.

{مشاهده ویدئو}

درد گریزناپذیر است، اما رنج را انتخاب می‌کنیم

رکسانا

رکسانا معتمدی، متخصص بازاریابی در گفتگو با ایران دکونومی گفت: علم بازاریابی آنقدر گسترده است که از تحلیل داده‌ها تا تدوین استراتژی را دربر می‌گیرد و تخصص‌های گوناگونی در دل خود دارد. هر فعالیتی که در راستای معرفی برند است بازاریابی است. چالشی که در بازاریابان استارتاپی وجود دارد، مسئله سن است، میانگین سن مدیران بازاریابی در این کسب‌وکارها ۳۵ سال است. خوبی این قضیه این است که تفکر جدیدی وارد سیستم می‌شود، اما مشکل این است که این افراد پس از مدتی از این چرخه خارج می‌شوند. اتفاقی که در صنعت وجود ندارد.

{مشاهده ویدئو}

زندگی در اکنون است

بوم

سعید انوری‌نژاد، مدیر پروژه بوم ایران در مورد این پروژه توضیح داد: این پروژه احیای یک میراث جهانی ایرانی در حوزه دریانوردی است. چند سال پیش یک لنج اقیانوس‌پیما را بادبانی کردیم و در راستای گردشگری مورد استفاده قرار دادیم. طی این مسیر سعی کردیم مسائل مربوط به این فعالیت، مثل رگولاتوری و… را هم حل کنیم. این پروژه کاملاً خصوصی انجام گرفت و ما با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم کردیم.

{مشاهده ویدئو}

شرایط فعلی ایران، استارتاپ‌های مقاوم نیاز دارد

پوربصیر

محمدمهدی پوربصیر، سرمایه‌گذار فرشته در خصوص سرمایه‌گذاری فرشته گفت: من مسیر کارآفرینی خودم را داشتم، چند سال قبل به این نتیجه رسیدم که اگر خودم صرفاً به عنوان فاندر استارتاپ عمل کنم، بسیاری از فرصت‌های بازار را از دست می‌دهم، این بود که وارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر شدم. اولین سرمایه‌گذاری من بر روی استارتاپ «فرادرس» بود. از نکات این نوع سرمایه‌گذاری باید به این نکته اشاره کنم که سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی پرسودتر است، در این بازار ریسک بیشتری وجود دارد و نقد شوندگی این سرمایه‌گذاری بسیار سخت است.

{مشاهده ویدئو}

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array