احمد عطارزاده، مدیر مارکتینگ و برندینگ تپسل در گفتگو با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ به بررسی مسائل مربوط به صنعت تبلیغات و چالش‌های موجود در این صنعت پرداخت. عطارزاده گفت: «چالش‌های صنعت دیجیتال به چند دسته تقسیم می‌شود. برخی از این چالش‌ها فنی هستند، ولی بخشی از آن‌ها خارج از دسترس ما است. یکی از این چالش‌ها به حوزه فرهنگ ربط دارد. کالج تپسل با همین هدف ایجاد شده‌ و پنج سال است که در کالج تپسل مقالات آموزشی منتشر می‌شود. اما برخی از چالش‌ها دست ما نیست. شش ماه دوم سال گذشته برای تبلیغات خیلی سخت بود؛ نه فقط تبلیغات دیجیتال، بلکه تبلیغات آفلاین هم با چالش‌هایی مواجه شد.»


مدیر مارکتینگ تپسل با اشاره به جام ‌جهانی در سال گذشته افزود: «جام جهانی اتفاق خاصی را رقم نزد، ولی هزینه‌های زیادی را برای آن متحمل شدیم.» عطارزاده در صحبت‌های خود به اعتماد میان تبلیغ‌دهنده‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی اشاره کرد و به ایران دکونومی گفت:‌‌ «مهم‌ترین مسئله اعتماد در تبلیغات است و تبلیغ‌دهنده‌ها بهتر است سراغ آژانس‌های تبلیغاتی بروند. باید هم مراقب ناشران باشیم و هم تبلیغ‌دهنده‌ها.»

احمد عطارزاده در ادامه گفته‌های خود به وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در سال گذشته اشاره کرد:‌ «سال قبل باید جوری تبلیغات می‌کردیم که اعتبار کسب‌وکارها از بین نرود و سعی کردیم این مشکل را با مدیریت بحران برطرف کنیم. ما در تپسل تلاش کردیم تا به بازارهای بین‌الملل نگاهی تازه کنیم. اگرچه در تپسل مدت‌هاست که به بازارهای بین‌المللی ورود کرده‌ایم، اما نسبت به پارسال رشد داشته‌ایم.»  عطارزاده، آینده دنیای تبلیغات را این‌گونه شرح داد: «از اتفاقات گذشته درس گرفتیم اما اگر آسیب به اکوسیستم ادامه‌دار شود و نگاه هم‌سو وجود نداشته باشد، هر چقدر هم برنامه‌ریزی کنیم با آسیب مواجه می‌شویم. قیمت دلار روی کسب‌وکارهای مختلف اثر گذاشته و روی کار ما نیز تاثیر می‌گذارد. با این حال، شش ماه دوم سال گذشته، فرصتی بود تا در بخش‌های فنی پیشرفت کنیم و بازبینی‌هایی روی صنعت انجام دهیم.»

مدیر برندینگ تپسل گزارش‌های فصلی را نقطه‌ قوتی برای کسب‌وکارها عنوان کرد. به گفته احمد عطارزاده، تپسل رتبه نخست را در حوزه‌های مختلف تبلیغات دارد و گزارش‌های فصلی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای زمان‌بندی تبلیغات خود انجام دهند. عطارزاده همچنین به کسب‌وکارها و علاقه‌مندان حوزه تبلیغات دیجیتال نوید رونمایی از سرویس‌های تازه‌ تپسل را داد. وی گفت: «ما در تپسل سرویس‌های جدیدی داریم که در بهار از‌ آن‌ها رونمایی می‌شود.» عطارزاده در پایان سخنان خود دوباره بر رسالت دوم این شرکت یعنی تبلیغات اشاره کرد. توصیه آخر عطارزاده به کسب‌وکارهای صنعت تبلیغات، رقابت سالم و همکاری‌های روزافزون است.


لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array