به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در طول سال‌ها، ماینرهای چینی بیت‌کوین به دلیل ممنوعیت‌های فزاینده در این کشور، برای ادامه فعالیت‌های خود به دنبال یافتن پایگاه‌های عملیاتی جدیدی بودند و در همین راستا، وجود برق ارزاق قیمت، توجه به آنها را به سمت کشورهای آفریقایی از جمله اتیوپی و آنگولا جلب کرد.

ولی اوایل سال جاری، پارلمان آنگولا با هدف حراست از امنیت ملی انرژی این کشور، قانونی را به تصویب رساند که در آن استخراج ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مجازی مرتبط با آن جرم انگاری می‌شد. این ممنوعیت که از روز 10 آوریل اجرایی شده است، سفارت چین را بر آن داشت تا با صدور ابلاغیه‌ای، به اتباع خود نسبت به نقض احتمالی قانون هشدار دهد.

مجازات نقض ممنوعیت‌ها برای ماینرها در آنگولا

با توجه به ممنوع شدن کلیه فعالیت‌های مرتبط با ماینینگ در آنگولا، متخلفان با مجازات‌های شدیدی روبرو هستند. طبق اعلام سفارت چین، داشتن تجهیزات استخراج ارز دیجیتال می‌تواند منجر به پنج سال حبس و مصادره اموال گردد. در همین حال، افرادی که مستقیماً در فارم‌های ماینینگ دخالت دارند ممکن است با 12 سال زندان و افرادی که از مجوز تاسیسات برق استفاده می‌کنند با 8 سال حبس مواجه شوند.

ممنوعیت ماینرها در آنگولا

لازم به ذکر است که سفارت چین ضمن تایید و تکرار نگرانی‌های مشترک در ارتباط با تبعات زیست محیطی استخراج رمزارزها، به مسائلی همچون مصرف انرژی بسیار بالا، انتشار کربن و اختلال بالقوه در نظم اقتصادی و مالی یک کشور اشاره کرد. در بیانیه این سفارت عنوان شده است که در حال حاضر چین تراکنش‌های ارزهای مجازی را به طور کامل ممنوع کرده است و تصریح می‌کند که «ارزهای مجازی از وضعیت قانونی مشابه با ارز قانونی برخوردار نیستند» و «شرکت در تجارت‌های مرتبط با ارز مجازی نوعی رفتار مالی غیرقانونی تلقی می‌شود».

این اقدام نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین در سطح جهان تحت تأثیر عوامل متعدد و متغیری قرار دارد. یکی از رویدادهای کلیدی، هاوینگ اخیر است که پاداش استخراج را از 6.5 واحد به 3.25 واحد بیت کوین کاهش داد. شایان ذکر است، گزارش‌ها حاکی از آن است که این رویداد می‌تواند به دلیل افزایش هزینه‌های عملیاتی نسبت به سود، باعث کاهش درآمد چند میلیارد دلاری ماینرها شود.

عوامل دیگری مانند ملاحظات زیست محیطی و سیاست‌های دولت‌ها نیز تأثیر عمیقی بر عملیات استخراج بیت کوین دارند. با این حال، فعالان این صنعت همچنان به آینده روشن آن باور دارند، به خصوص که ویژگی‌های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) آن همچنان در حال بهبود هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array