به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز پنجشنبه 6 اردیبهشت تا آستانه شکستن به زیر سطوح کلیدی کاهش یافت و دوباره روند عکس در پیش گرفت. به نظر می‌رسد کاهش تقاضای دارایی‌های امن، دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا برای مدت طولانی‌تر و از سوی دیگر تقویت دلار که نزدیک به اوج های پنج ماهه اخیر باقی مانده، قیمت فلزات را تحت فشار قرار داده است.

هر اونس طلا در روز جاری با 0.15 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 2326.40 دلار رسیده است.

قیمت شمش از بالاترین رکورد هفته گذشته افت شدیدی داشت، زیرا درگیری احتمالی در منطقه خاورمیانه تشدید نشد و این تا حد زیادی تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن را کاهش داد.

در حال حاضر طلا به حمایت 2300 دلاری چشم دوخته است که به کاتالیزورهای بیشتری برای رسیدن به این سطح نیاز است. البته قیمت‌ اسپات در روز جاری سطح حمایتی 2300 دلار را نشانه گرفته و به آن سمت حرکت کرد که می‌تواند از ضررهای کوتاه مدت بیشتری برای فلز زرد خبر دهد.

انتظار می رود داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده که اواخر روز امروز 6 اردیبهشت منتشر شود. داده‌های شاخص قیمت (PCE) که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، احتمالاً تأثیر بیشتری بر طلا خواهد داشت، زیرا مستقیماً با چشم‌انداز بانک مرکزی در مورد نرخ‌های بهره مرتبط است.

داده‌های بالاتر از حد انتظار تورم ایالات متحده و سیگنال‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو باعث شد معامله‌گران تا حد زیادی انتظارات کاهش نرخ بهره را در ژوئن کاهش دهند، سناریویی که فشار کوتاه‌مدت بیشتری را برای قیمت طلا نشان می‌دهد.

سایر فلزات گرانبها نیز روز پنجشنبه پس از سقوط از اوج های اخیر در هفته گذشته، عقب نشینی کردند. معاملات آتی پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 910.30 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 1 درصد کاهش به 27.078 دلار در هر اونس رسید. قیمت مس نیز از بالاترین سطح 2 سال گذشته عقب نشینی کرد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس بیشتر از بالاترین سطح دو سال اخیر کاهش یافت، زیرا خوانش ضعیف اقتصادی و ترس از نرخ‌های بهره بالا تا حدودی خوش‌بینی نسبت به بازار را خنثی کرد. معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.2 درصد کاهش به 9773.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.1 درصد کاهش به 4.4510 دلار در هر تن رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array