به گزارش ایران دکونومی، اسپیدتست گزارش ماه ژانویه خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در دنیا نسبت به گزارشی که برای ماه پیش از آن (دسامبر ۲۰۲۳) منتشر کرده بود، شاهد افزایش بوده است.

در این گزارش دیده می‌شود که میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از 49.18 مگابیت بر ثانیه، به 50 مگابیت بر ثانیه افزایش داشته؛ همچنین میانگین سرعت اینترنت ثابت نیز از 90.78 مگابیت بر ثانیه، به 91.93 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، ژانویه 2024

افزایش سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران

سرعت اینترنت ثابت در ایران برای ماه دسامبر ۲۰۲۳ عدد ۱۲.۶۲ ثبت شده بود، که در گزارش ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) با افزایشی جزئی به 13.58 مگابیت بر ثانیه رسیده است. این افزایش سرعت در اینترنت ثابت موجب گردیده تا ایران با 2 پله جابه‌جایی به بالا در رتبه 152ام جهان قرار گیرد.

سرعت اینترنت موبایل ایران برای ژانویه نیز 32.77 مگابیت بر ثانیه ثبت شده است؛ که نشان از افزایش سرعت نسبت به گزارش ماه دسامبر (31.29 مگابیت بر ثانیه) دارد. افزایش سرعت اینترنت موبایل نیز مانند اینترنت ثابت باعث بهبود جایگاه ایران شده و در حال حاضر در رتبه 73 قرار گرفته‌ایم.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل افزایش داشته

کشورهایی که بالاترین سرعت اینترنت جهان را دارند

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در جهان، با میانگین سرعت 277.57 مگابیت بر ثانیه در سنگاپور ارائه می‌شود. هنگ‌کنگ با میانگین سرعت 275.17 مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم و ایسلند با بهبود 3 پله‌ای در جایگاه سوم لیست دارندگان پرسرعت‌ترین اینترنت‌های ثابت جهان قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت موبایل، رتبه‌های اول تا سوم در گزارش قبلی (ماه دسامبر) بدون تغییر مانده‌اند. امارات متحده عربی با سرعت 302.38 مگابیت بر ثانیه در رتبه اول، قطر با سرعت 285.84 مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم و کویت با سرعت 196.94 مگابیت بر ثانیه در رتبه سوم قرار دارند.

رتبه بندی کشورهای با اینترنت پرسرعت در جهان

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array