به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، روز سه شنبه اعلام کرد که ربات انسان‌نمای جدید تسلا (TSLA.O) با نام اپتیموس احتمالاً تا پایان سال آینده آماده فروش می‌شود.

به گفته ماسک، چندین شرکت برای جبران کمبود نیروی کار احتمالی و انجام کارهای تکراری و کسل‌کننده منتظر عرضه این محصول هستند و می‌توانند از آن در صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و کارهای خطرناک استفاده کنند.

ساخت ربات‌های انسان‌نما در شرکت‌های دیگر

لازم به ذکر است که هوندای ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس سال‌ها است که مشغول کار روی پروژه ربات‌های انسان‌نما هستند. استارت‌آپ Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا نیز اوایل امسال اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی BMW برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این شرکت در ایالات متحده، قرارداد همکاری امضا کرده است.

ربات انسان نمای تسلا

اکنون ایلان ماسک مدعی شده است که ربات انسان‌نمای تسلا موسوم به اپتیموس (Optimus) احتمالاً می‌تواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه‌ها انجام دهد. این میلیاردر معروف قبلاً گفته بود که فروش این محصول می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا برای تولید انبوه این نوع ربات، از موقعیت بهتری نسبت به سایر رقبا برخوردار است.»

این درحالی است که همه می‌دانیم ماسک سابقه‌ای طولانی در دادن وعده‌های جسورانه به وال استریت دارد که گاهاً هرگز محقق نمی‌شوند. در سال 2019، او به سرمایه گذاران گفته بود که تسلا تا سال 2020 شبکه‌ای از خودروهای خودران با نام “روبوتاکسی” را راه‌اندازی خواهد کرد ولی تا این لحظه خبری از عرضه این محصول نیست.

گفتنی است که تسلا اولین نسل ربات اپتیموس خود را با نام بامبل‌بی (Bumblebee) در سپتامبر 2022 معرفی کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات‌های دوپای خود منتشر کرد که در محل انبار تسلا در حال قدم است و حتی یک تیشرت را در محل شرکت تا می‌کند.

ویدئویی که Figure در ماه فوریه از ربات خود منتشر کرد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌داد، در حالی که بوستون داینامیکس هفته گذشته از یک پلتفرم الکتریکی برای ربات انسان‌نمای اطلس (Atlas) خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر وضعیت از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array