به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  بر اساس دو پستی که بلواسکای (Bluesky) امروز در حساب رسمی خود به اشتراک گذاشت، ظاهراً جک دورسی، هم‌بنیانگذار توییتر، از هیئت مدیره این پلتفرم غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی جدا شده است. بلواسکای ضمن تایید خبر جدا شدن وی از این شبکه، از زحمات وی در راه‌اندازی و مدیریت آن تشکر کرد و افزود که این پلتفرم در جستجوی یافتن عضو جدیدی برای هیئت‌مدیره است.

گفتنی است که بلواسکای این پست‌ها را یک روز پس از آن منتشر کرد که یکی از کاربران ایکس (X) از دورسی پرسید که آیا او هنوز در هیئت مدیره بلواسکای حضور دارد یا خیر، و او بدون هیچ توضیح اضافی پاسخ داد: “نه”.

پاسخ جک دورسی: X
اسکرین شاتی از پاسخ جک دورسی: X

علت جدایی جک دورسی از بلواسکای چیست؟

تاکنون نه بلواسکای و نه شخص دورسی نگفته‌اند که چرا و به چه دلیل دورسی تصمیم به ترک هیئت مدیره بلواسکای گرفته است. در حال حاضر، جی گریِبر مدیرعامل بلواسکای و جرمی میلر مخترع پروتکل XMPP ، دو عضو باقیمانده در هیئت مدیره این پلتفرم هستند. بد نیست بدانید که جک دورسی در سال 2019 از بلواسکای به عنوان پروژه‌ای برای توسعه یک استاندارد در رسانه‌های اجتماعی متن باز حمایت کرد زیرا همیشه به دنبال آن بود که توییتر را به چنین استانداری تبدیل کند. وی پس از جدا شدن از توییتر در سال 2022، به هیئت مدیره این پلتفرم پیوست.

اما به نظر می‌رسد او نقش فعالی در این شرکت ایفا نکرده است، چراکه در ماه مارس، زمانی که نیلای پاتل از گریِبر درباره سطح مشارکت او با بلواسکای سوال کرد، وی پاسخ داد که «گاهی بازخوردهایی از دورسی دریافت می‌کند». پیش از آن نیز دورسی حساب بلواسکای خود را بسته بود.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array