به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حساب‌های کاربران گوگل که بیش از دو سال است غیرفعال بوده‌اند، به‌زودی حذف خواهند شد.

گوگل، که میزبان میلیاردها حساب کاربری است، در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد اکانت‌هایی که به مدت بیش از دوسال است غیرفعال هستند را به کلی حذف کند. به گفته گوگل، این تصمیم در جهت اقدامات اخیر این کمپانی برای افزایش و بهبود وضعیت امنیتی پایگاه کاربران است.

بر اساس پستی که در بلاگ رسمی این کمپانی منتشر شده است، با شروع ماه دسامبر سال جاری، گوگل ممکن است حساب کاربرانی که به مدت دوسال از هیچ یک از خدمات این کمپانی (Gmail، Drive و غیره) استفاده نکرده‌اند را حذف کند. همچنین، به‌عنوان بخشی از این پروسه پاکسازی، گوگل اطلاعات و محتواهای ذخیره شده در دیگر پلتفرم‌های مربوطه و زیرمجموعه خود از جمله Workspace، YouTube و Google Photos را نیز حذف خواهد کرد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در طی ماه‌های آتی چندین نوتیفیکیشن برای این کاربران ارسال خواهد کرد و آنها را از حذف احتمالی حساب کاربری خود آگاه خواهد کرد. پروسه حذف این اکانت‌ها با آنهایی آغاز خواهد شد که پس از ساختن حساب کاربری هرگز از آنها استفاده نکرده‌اند. به گفته گوگل، این سیاست جدید اکانت‌‌های مربوط به کسب‌وکارها و مدارس را تحت‌تاثیر نخواهد گذاشت.

گوگل

چگونه از حذف اکانت گوگل خود جلوگیری کنیم؟

فعالیت‌های لازم برای جلوگیری از حذف اکانت بسیار ساده و در دسترس هستند. نوشتن یا خواندن یک ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیویی در یوتیوب، دانلود کردن یک برنامه یا اپلیکیشن از Play Store، ساختن حساب کاربری در سایت‌ها یا برنامه‌های واسطه به کمک اکانت گوگل و یا جستجو در موتور جستجوی گوگل درحالیکه به حساب کاربری خود وارد شده‌اید، همه این موارد از حذف شدن دائمی حساب شما جلوگیری خواهد کرد.

به گفته گوگل، این اقدام در جهت رفع و رجوع نگرانی‌های امنیتی به‌وجود آمده ناشی از وجود هزاران اکانت غیرفعال است. در پست منتشر شده در بلاگ این کمپانی نوشته شده بود: با توجه به تحلیل‌های داخلی انجام شده در کمپانی ما، احتمال اینکه اکانت‌های رها شده توسط کاربران گزینه “احراز هویت 2 مرحله‌ای” را فعال کرده باشند، 10% کمتر از اکانت‌های فعال است. این به آن معناست که امنیت این حساب‌های کاربری در مقایسه با اکانت‌های حفاظت شده بسیار کمتر است و به دلیل آسیب‌پذیری، بسیار راحت‌تر می‌توان از آنها در جهت مقاصد نادرستی مانند جعل هویت، انتشار محتواهای ناخواسته و حتی اطلاعات جعلی سوءاستفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که پس از حذف این اکانت‌ها چه بر سر یوزرنیم‌های آزاد شده خواهد آمد و این کمپانی هنوز به این مسئله رسیدگی نکرده است. تصمیم این کمپانی در ادامه اقدام اخیر ایلان ماسک در توییتر برای حذف اکانت‌های غیرفعال در توییتر و دسترسی مجدد کاربران به یوزرنیم‌های آزاد شده است.

هرچند به‌نظر می‌رسد قوانین توییتر با گوگل کمی متفاوت باشد. بر اساس چارچوب‌های این پلتفرم، برای جلوگیری از غیرفعال شدن همیشگی اکانت توییتر، کاربران باید حداقل هر ۳۰ روز به حساب کاربری خود وارد شوند. اما ایلان ماسک اخیراً به کاربران این اطمینان خاطر را داده است که حذف اکانت‌های غیرفعال توییتر ابتدا بر اکانت‌هایی اعمال خواهد شد که سالهاست در این پلتفرم فعالیتی نداشته‌اند.

در هرصورت، درست مانند گوگل، به‌زودی پروسه پاکسازی پلتفرم توییتر از اکانت‌های قدیمی و غیرفعال آغاز خواهد شد و در نتیجه یوزرنیم‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array