به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به گفته ایلان ماسک، توییتر درحال پاکسازی اکانت‌های قدیمی و غیرفعال از این پلتفرم است. این اقدام منجر به آزادسازی یوزرنیم‌هایی خواهد شد که دیگر کاربران برای مدت زمانی طولانی در آرزوی آنها بودند.
با اینکه توییتر سالهاست وعده داده که یوزنیم‌های بیشتری را در چرخه استفاده کاربران قرار خواهد داد، اما تاکنون اقدامی جدی برای دستیابی به این هدف نکرده بود. این درحالی است که این پلتفرم چارچوب و قوانین خاصی برای اکانت‌ها در نظر گرفته است: برای جلوگیری از غیرفعال شدن همیشگی اکانت توییتر، کاربران باید حداقل هر 30 روز به حساب کاربری خود وارد شوند.

بر اساس توییت منتشر شده توسط ایلان ماسک، این اقدام توییتر محافظه‌کارانه‌تر از قوانینِ قید شده است. در عوض، ماسک می‌گوید که غیرفعال کردن اکانت‌های قدیمی فقط شامل کسانی می‌شود که “سالهاست در توییتر فعالیتی نداشته‌اند”. او همچنین هشدار داد که با پاکسازی چنین حساب‌هایی، آمار دنبال‌کنندگان دیگر کاربران ممکن است به‌طرز چشمگیری کاهش یابد. این مسئله ممکن است برای اکانت‌هایی که در روزهای ابتدایی ظهور توییتر ساخته شده‌ بودند و در مدت زمانی کوتاه تعداد بسیار زیادی مخاطب جذب کرده بودند، شدت بیشتری داشته باشد.

در توییتی دیگر، ماسک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درباره آزادسازی یوزرنیم‌های قدیمی شفاف‌سازی کرده و تایید کرد که تعداد زیادی یوزرنیم اشغال شده در نتیجه این پاکسازی بالاخره در دسترس قرار خواهند گرفت. اما او جزئیات بیشتری درباره نحوه تصاحب این یوزرنیم‌ها، فارغ از روش معمول و همیشگی ساختن یک حساب کاربری جدید، به کاربران ارائه نداد.

توییتر

آزادسازی یوزرنیم‌های توییتر، خواسته همیشگی ماسک

در ماه‌های اخیر ایلان ماسک قصد داشت تا یوزرنیم‌های خاص و منحصر‌به‌فرد را از طریق مزایده آنلاین به فروش رسانده و از این طریق منبع درآمد جدیدی ایجاد کند و در نتیجه سود بیشتری به جیب بزند. هنوز مشخص نیست که این برنامه هنوز در دست اقدام است یا کلاً لغو شده‌است. در دسامبر سال 2022، ماسک اعلام کرده بود که “به‌زودی” پروسه پاکسازی پلتفرم توییتر از اکانت‌های قدیمی و غیرفعال آغاز خواهد شد و در نتیجه یوزرنیم‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به‌نظر می‌رسد که آزادسازی این یوزرنیم‌ها از علایق و تمرکزهای اصلی ایلان ماسک باشد، زیرا در اکتبر سال گذشته او توییتی با این مضمون منتشر کرده بود که به‌عنوان مالک جدید توییتر، بالاخره به این درخواست کاربران رسیدگی خواهد کرد.

پس از تحت مدیریت قرار گرفتن این پلتفرم توسط ایلان ماسک و در نتیجه تصمیمات بحث‌برانگیز او، کسب‌وکار دیگر جایگزین‌‌های توییتر بیش از پیش رونق گرفته است. از این رقبا می‌‌توان به پلتفرم اوپن‌سورس Mastodon، پلتفرم جنجالی و غیرمتمرکز Bluesky و دیگر پلتفرم‌‌های مشابه‌ مانند T2، nostr و Post اشاره کرد.
با اینکه هیچ‌کدام از این رقبا “جایگزین رسمی توییتر” محسوب نمی‌شوند، اما هریک از آنها موفق شده‌اند به نحوی بخشی از انبوه مخاطبان این پلتفرم محبوب را به خود جذب کنند. برای مثال، پلتفرم Mastodon هم‌اکنون بیش از 1.2 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد.

با آزادسازی یوزرنیم‌های مطلوب کاربران، شاید ایلان ماسک بتواند کاربران را دوباره به توییتر بازگرداند و در نتیجه به بهبود عملکرد و کارایی سیستم و زیرساخت این پلتفرم و همچنین کسب درآمد بیشتر کمک کرده باشد.

با این حال، توییت‌های زیادی مبنی بر تصمیمات ماسک توسط او منتشر می‌شوند، اما همه آنها در بازه زمانی دلخواه او محقق نمی‌شوند. هنوز از طرف حساب کاربری رسمی توییتر و حساب کاربری رسمی پشتیبانی این پلتفرم اطلاعاتی درباره یوزرنیم‌های احتمالی و نحوه تصاحب آنها منتشر نشده است.


در بخش پاسخ‌های توییت منتشر شده توسط ایلان ماسک، بسیاری از کاربران درخواست دارند که به جای حذف همیشگی، اکانت کاربرانی که فوت کرده‌اند، حفظ و نگهداری شوند. توییتر هنوز برای این درخواست نیز راه‌حلی ارائه نداده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array