به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  طبق تازه‌ترین داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، علاقه کاربران به عبارت هاوینگ بعدی بیت کوین (Bitcoin halving) و جستجوی آن در موتور سرچ گوگل به بالاترین حد خود رسیده است که نشان‌دهنده کنجکاوی و گمانه‌زنی‌های فزاینده جامعه ارزهای دیجیتال به این رویداد مهم است.

روز 14 آوریل (26 فروردین)، جستجو برای عبارت «هاوینگ بیت کوین» به امتیاز محبوبیت 100 رسید که بالاترین سطح علاقه ثبت شده توسط گوگل در تاریخ 11 ساله بیت کوین است. این رکورد تازه می‌تواند نشان‌دهنده لحظه شماری جامعه برای رویداد هاوینگ و تاثیرات بالقوه آن بر پویایی عرضه بیت کوین باشد.

علیرغم کاهش 37 درصدی این رکورد جستجو از زمان ثبت، آمار کنونی همچنان در سطوح بسیار بالایی قرار دارد و از فعالیت ثبت‌شده در اواخر مارس 2024 بیشتر است. این افزایش علاقه مستمر، بیانگر تمرکز پایدار بر رویداد هاوینگ میان عموم مردم و سرمایه‌گذارانی است که مشتاقانه منتظر این روز و پیامدهای مالی گسترده‌تر آن هستند.

تجزیه و تحلیل روند جستجوی هاوینگ در دوره‌های قبلی

تحلیل داده‌های تاریخی هاوینگ بیت کوین نشان می‌دهد که هر رویداد منجر به افزایش قابل توجه قیمت آن شده است؛ این افزایش معمولاً توجه بیشتر مردم به بیت کوین و تغییرات قیمت آن را نیز به همراه داشته است. برای مثال، بعد از هاوینگ اول که در سال 2012 رخ داد و پاداش بلوک از 50 واحد به 25 بیت کوین کاهش یافت، قیمت بیت کوین طی یک سال افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

جستجوی هاوینگ بیت کوین در دوره های مختلف
جستجوی کلید واژه Bitcoin Halving در دوره‌های مختلف هاوینگ

همزمان با هاوینگ دوم، در جولای 2016، توجه رسانه‌ها به این رویداد نیز بیشتر شد. در سال 2020 بعد از هاوینگ سوم رشد علاقه فعالان بازار به این دوره به شکل ملموسی افزایش یافت. این الگو بر ماهیت حیاتی هاوینگ و تأثیرگذاری آن بر رفتار بازار بیت کوین تأکید دارد.

جستجوهای مرتبط با هاوینگ در گوگل بر اساس منطقه

داده‌های گوگل ترندز حاکی از آن هستند که جستجوی عبارت هاوینگ بیت کوین به تفکیک منطقه در کشورهای نیجریه و هلند در صدر قرار دارد. امسال امتیاز سطح محبوبیت هر کدام از این کشورها به ترتیب به 100 و 92 رسیده است.

جستجوی کلید واژه Bitcoin Halving به تفکیک منطقه
جستجوی کلید واژه Bitcoin Halving به تفکیک منطقه ، منبع: Google Trends

سوئیس با امتیاز 88 و اتریش و قبرس نیز با امتیاز 76 در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند. پراکندگی این آمار به خوبی از گسترش نفوذ بیت کوین و توجه مردم در سراسر جهان به بیت کوین و رویدادهای پیرامون آن خبر می‌دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: finbold

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array