به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تیم کوک مدیرعامل مشهور کمپانی موفق اپل در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که ترجیح می‌دهد جانشین او به‌صورت درون‌سازمانی از داخل همین مجموعه انتخاب و منصوب شود.

با اینکه کوک به این زودی‌ها قصد بازنشستگی از سمت شغلی خود را ندارد، اما به‌نظر می‌رسد او از همین حالا به فکر شخص مناسب برای جایگزین شدن به‌عنوان مدیرعامل بعدی کمپانی اپل است.

تیم کوک

چه‌کسی به‌عنوان مدیرعامل جانشین تیم کوک خواهد شد؟

تیم کوک با حضور در پادکست “At Your Service” به میزبانی خواننده نسل جوان دوآ لیپا درباره مسائل مختلفی گفتگو کرد. او در بخشی از این پادکست که زیرمجموعه‌ای از شبکه BBC می‌باشد گفت که “واقعاً می‌خواهد نفر بعدی از داخلِ خود کمپانی اپل برای این مسئولیت انتخاب شود”.

لیپا در این گفتگو از مدیرعامل اپل پرسید که چه‌کسانی کاندیدای جایگزینی او به‌عنوان مدیرعامل بعدی هستند.
تیم کوک در پاسخ به این سؤال جواب دقیقی نداد و تنها با لبخند اعلام کرد که نمی‌تواند به نام دقیق اشخاص اشاره کند؛ اما نقش او فقط در “آموزش دادن و آماده‌سازی” افراد مناسب برای حضور در برابر هیئت‌مدیره برای انتخاب نهایی براساس توانایی‌های آنان، خلاصه می‌شود.

به‌عنوان مدیرعامل کمپانی اپل، برترین و معتبرترین برند سال 2023، روز تیم کوک از ساعت 3:45 صبح و پس از برگزاری تعداد بی‌شماری جلسات کاری مختلف آغاز می‌شود.
با این وجود، او باز هم به دوآ لیپا گفت که “نمی‌تواند زندگیِ خود را بدون حضور در اپل متصور شود” و فعلاً قصد کناره‌گیری از این مقام را ندارد. کوک در سال 2021 در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود که “تا 10 سال آینده قصد بازنشستگی و خروج از سمت مدیرعاملی اپل” را دارد.

با همه این اوصاف، کوک در مصاحبه خود با لیپا گفت که درصورت بروز هرگونه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی، “برنامه بسیار دقیقی برای انتخاب و انتصاب مدیرعامل جایگزین وجود دارد”.
او بر این نکته تأکید کرد که برنامه‌های “انتخاب شخص جانشین” اهمیت بسیار زیادی در کمپانی اپل دارند و همیشه باید در برابر اتفاقات غیرمنتظره آمادگی داشت.

تیم کوک در تاریخ آگوست سال 2011 به‌عنوان جانشین استیو جابز به مقام مدیرعاملی کمپانی اپل منصوب شد. در آن بازه زمانی، جابز اعلام کرده بود که “خلاقانه‌ترین و روشن‌ترین روزهای اپل هنوز در راه هستند”؛ اما در چند ماه آتی درباره توانایی کوک برای جایگزین نابغه‌ای مانند استیو جابز شدن، هنوز هم شک و تردیدهایی وجود داشت.

با این وجود، کمپانی اپل موفق شد تحت مدیریت کوک به دستاوردهای عظیم و محبوبی مانند ساعت‌های هوشمند Apple Watch، هندزفری‌های AirPods، نسل جدید و پیشرفته گوشی‌های آیفون، هوش مصنوعی اختصاصی اپل و همچنین رسیدن به مقام کمپانی‌ای با ارزش 3 تریلیون دلار دست یابد!

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ارزش اپل تا سال 2025 از 4 تریلیون دلار نیز بگذرد و احتمالاً تیم کوک برای جشن گرفتن این موفقیت هنوز در این کمپانی حضور دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در زمان مدیریت تیم کوک در اپل توسعه یافته است، هدست‌های واقعیت ترکیبی Vision Pro هستند. این هدست در جریان کنفرانس توسعه WWDC 2023 برای اولین بار رونمایی شد و درحال حاضر درحال تولید می‌باشد. کاربران از سراسر جهان مشتاقانه منتظر لحظه‌ای هستند که بالاخره این هدست انقلابی گران‌قیمت (3499 دلار!) به بازار بیاید.

جدیدترین اخبار حاکی از آن هستند که عرضه این هدست مجدداً دو ماه به تعویق افتاده است. این هدست که قرار بود در آغاز سال 2024 در دسترس کاربران قرار بگیرد، در ماه مارچ (اسفند 1402) به بازار عرضه خواهد شد. براساس گزارشات، طراحی ساختاری و سخت‌افزاری هدست Vision Pro به‌حدی پیچیده است که کمپانی اپل ناچاراً مجبور شده ظرفیت تولید آن را از 1 میلیون دستگاه به‌طرز چشمگیری به تنها 400 هزار دستگاه کاهش دهد.

منبع: Business Insider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array