به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و به نقل از روزنامه معتبر Financial Times، کمپانی اپل مجبور به کاهش چشمگیر نرخ تولید هدست خود، یعنی Vision Pro شده است.

قرار است هدست موردانتظار 3500 دلاری اپل در اوایل سال 2024 رسماً به بازار عرضه شود؛ اما بر اساس آنالیز کارشناسان، فاصله طولانی میان رونمایی این هدست در رویداد WWDC در ماه ژوئن و تاریخ عرضه رسمی در ابتدای سال آینده، دلیلی فراتر از “ایجاد فرصت و زمان مناسب به توسعه‌دهندگان برای ساختن اپلیکیشن‌های مناسب سیستم‌عامل VisionOS” دارد.

به باور کارشناسان، دلیل این فاصله زمانی، مشکلات تأمین قطعات موردنیاز و پیچیدگی ساختاری این هدست است.

براساس این گزارش، کمپانی از کیفیت کار کارخانه‌ها در تولید نمایشگر‌های میکرو OLED و همچنین لنز محدب جلویی این هدست رضایت‌خاطر نداشته است.
براساس شنیده‌ها، کارخانه‌های سونی و TSMC تولیدکننده نسخه آزمایشی نمایشگرهای میکرو OLED این هدست بودند اما هنوز مشخص نیست که وظیفه تولید انبوه آنها به عهده چه کسی است.

Vision Pro

کاهش نرخ تولید هدست Vision Pro

در نتیجه تغییرات به‌وجود آمده در پروسه تولید، اپل قصد ساخت و عرضه 400 هزار دستگاه هدست Vision Pro در سال 2024 را دارد. کمپانی چینی Luxshare، وظیفه مونتاژ کردن قطعات این هدست را به عهده خواهد داشت.
اما براساس گفته‌های دو کارخانه چینی تولیدکننده قطعات، کمپانی اپل از آنها درخواست تأمین تنها 130 تا 150 هزار قطعه در سال نخست را داشته است.

روزنامه Financial Times در این باره نوشت: “هردوی این آمار نشان‌دهنده کاهش شدید نرخ تولید هدست‌های Vision Pro در سال 2024 هستند. براساس آمار پیشین، اپل در ابتدا قصد تولید و عرضه 1 میلیون دستگاه را داشته است اما پیچیدگی طراحی و ساختاری و سختی تأمین قطعات آن، منجر به این تصمیم شده است.”

در همین حال، به‌نظر می‌رسد که اپل برنامه‌های دیگر خود را به تعویق انداخته تا بتواند برای عرضه نسخه اقتصادی‌تر هدست Vision Pro و جلب‌نظر کاربران و مشتریان قشر متوسط جامعه زمان بیشتری داشته باشد.

براساس اخبار، اپل در زمینه طراحی و تولید این نسخه از هدست با کمپانی‌های کره‌ای سامسونگ و LG همکاری می‌کند.
مدتی قبل، خبرنگار و افشاگر معروف روزنامه Bloomberg، مارک گرمن ادعا کرده بود که نسخه اقتصادی Vision Pro با نام‌های احتمالی “Apple Vision One” و یا “Apple Vision” تا پایان سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.

این درحالی‌ست که کمپانی اپل در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات قانونی و قضایی جدیدی در رابطه با مالکیت تجاری “Vision Pro” می‌باشد، زیرا سال‌ها پیش کمپانی هوآوی این عبارت را به مالکیت تجاری خود درآورده و ممکن است اپل برای عرضه محصول خود به بازار چین مجبور به تغییر نام آن شود!

منبع: macrumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array