به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، نسخه‌های جدید و اصلاح‌شده ساعت‌های هوشمند کمپانی اپل از فردا (19 ژانویه، 29 دی) آغاز خواهد شد. پیش از این، مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) در پاسخ به شکایت شرکت Masimo، اپل را مجبور به توقف موقتی فروش دو مدل از ساعت‌های هوشمند Apple Watch در آمریکا کرده بود.

کمپانی اپل که اخیراً در جلب‌نظر مثبت اداره گمرک آمریکا موفق عمل نکرده بود؛ تصمیم گرفته تا برای جلوگیری ممنوعیت دائمی و همیشگی فروش جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود دست به اقدام دیگری بزند.
اپل، بزرگترین فروشنده موبایل سال 2023، بالاخره تسلیم شرکت فناوری‌پزشکی Masimo شد و اعلام کرد سنسورهای اندازه‌گیری اکسیژن خون را از دو مدل Apple Watch سری 9 و مدل Ultra 2 حذف خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد پس از یک ماه پراسترس، هم جو کیانی (مدیرعامل ایرانی Masimo) توانسته به خواسته خود رسیده و اپل را به زانو دربیاورد و هم اپل توانسته در عین متحمل شدن ضرر مالی و تجاری این بحران را پشت‌سر گذاشته و راه‌حلی برای آن بیندیشد.

کمپانی Masimo که در راه ثابت کردن حرف خود و شکست دادن کمپانی اپل بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده؛ اخیراً اعلام کرده بود که  تا زمانی‌که کمپانی بزرگی مانند اپل متوجه اشتباهات خودش نشود به مبارزه ادامه خواهد داد و از هزینه کردن ابایی نخواهد داشت. به باور مدیرعامل Masimo، اپل مجاز نیست که چنین رفتار ناشایستی را با کسب‌وکارهای کوچک‌تر از خودش داشته باشد و تا زمانی‌که رفتار این غول تکنولوژی اصلاح نشود، “دست‌بردار نخواهد بود”.

ساعت هوشمند اپل

بازگشت Apple Watchهای جدید به بازار

حالا گزارشات حاکی از آن هستند که این دو مدل Apple Watch، پس از اصلاحات سخت‌افزاری و حذف ابزار سنجش اکسیژن خون آماده عرضه به بازار هستند. این ساعت‌های هوشمند اصلاح‌شده قرار است از فردا هم در وبسایت رسمی اپل‌استور آمریکا و هم در فروشگاه‌های حضوری سراسر این کشور در دسترس مشتریان قرار بگیرند.

به گفته این غول تکنولوژی، مشتریانی که در طی چند ماه گذشته و پس از رونمایی از این ساعت‌ها در رویداد Wonderlust این محصولات را خریداری کرده‌اند؛ به‌هیچ‌عنوان تحت‌تأثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت.

اسناد رسمی منتشر شده در طی هفته نشان‌دهنده این هستند که اداره گمرک آمریکا اصلاحات صورت‌گرفته در بخش سخت‌افزاری و حذف سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون از دو مدل ساعت هوشمند Apple Watch سری 9 و مدل Ultra 2 را کاملاً مورد تأیید قرار داده و برای آغاز فروش رسمی این نسخه‌ها به اپل چراغ‌سبز نشان داده است.
روزنامه Bloomberg ادعا کرده که کمپانی اپل برای دور زدن این محدودیت‌ها، یک آپدیت نرم‌افزاری توسعه داده است.

به‌نظر می‌رسد زمان‌بندی این اتفاق برای اپل اهمیت بسیاری داشته باشد. این کمپانی که به‌تازگی “طولانی‌ترین دوران افت درآمد در دو دهه گذشته” را به ثبت رسانده بود؛ در آستانه عرضه جدیدترین محصول خود به بازار قرار دارد. پس از ماه‌ها انتظار، هدست واقعیت افزوده Vision Pro در تاریخ 2 فوریه 2024 (13 بهمن) به کاربران عرضه خواهد شد.

اپل در طی این چند ماه تغییرات و چالش‌های بسیار بزرگی را از سر گذرانده و دریافت حکم ممنوعیت فروش این دو مدل از ساعت‌های هوشمند Apple Watch هم قطعاً به سختی مسیر افزوده‌اند. اپل روز گذشته روش‌های پرداختی جایگزین را به فروشگاه اپ‌استور افزود و بدین‌ترتیب حکم دادگاه Epic Games سال 2021 نیز اجرایی شد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array