به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اپلیکیشن Good Lock که درحقیقت مجموعه جذاب و فوق‌العاده سفارشی‌سازی One UI سامسونگ است، پس از مدت‌ها از انحصار گلکسی استور درآمد و در گوگل پلی (Google Play) در دسترس کاربران بیشتری قرار گرفت. پیش از این، Good Lock و ماژول‌های آن به طور انحصاری از طریق فروشگاه اپلیکیشن‌های سامسونگ عرضه می‌شد.

با توجه به اینکه دسترسی گروهی از کاربران مانند کاربران ایرانی به این برنامه همیشه با محدودیت‌هایی روبرو بود، امید می‌رفت با ورود آن به گوگل پلی این موانع از سر راه برداشته شود. ولی با توجه به خبر تکمیلی منتشر شده ظاهراً قرار نیست شاهد تغییر در سیاست‌های سامسونگ باشیم و محدودیت‌های منطقه‌ای همچنان به قوت خود باقی هستند.

طبق اعلام سامسونگ، این برنامه هنوز در بازارهای منتخب در دسترس است و به نظر نمی‌رسد که این شرکت برای افزودن کشورهای تحت پشتیبانی به این پلتفرم برنامه‌ای داشته باشد. در حال حاضر Good Lock در بازارهای منتخب آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، کامبوج، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، هند، کنیا، مالزی، مکزیک، مولداوی، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، روسیه، اسلواکی، اسلوونی، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، کره جنوبی، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان و ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار دارد.

اپلیکیشن Good Lock

علاوه بر مورد فوق، باید در نظر داشت که علیرغم عرضه Good Lock در گوگل پلی، عبارت «Early Access» در مقابل نام آن به چشم می‌خورد که احتمالاً می‌تواند به معنای عرضه برنامه در قالب چیزی شبیه به نسخه بتا باشد. یعنی این اپلیکیشن هنوز مراحل نهایی توسعه را طی نکرده و ممکن است اشکالاتی در آن دیده شود. در چنین مواردی، پس از رفع ایرادات احتمالی، معمولاً برچسب Early Access از برنامه حذف می‌شود.

توضیحی مختصر درباره Good Lock

اپلیکیشن Good Lock در حقیقت مجموعه‌ای از چند ابزار مختلف  است که با هدف شخصی‌سازی گوشی‌های سامسونگ ارائه شده و به طور رسمی توسط همین شرکت پشتیبانی می‌شوند. از این برنامه می‌توان برای تغییر طراحی و عملکرد چندین مولفه و بخش رابط کاربری در داخل One UI استفاده کرد. برای مثال، با کمک ابزار QuickStar می‌توان بخش Quick Panel را ویرایش کرد، یا با استفاده از ابزار ClockFace شخصی‌سازی ساعت امکان‌پذیر می‌شود. ابزارهای Theme Park و MultiStar نیز به ترتیب برای افزودن تم‌های جدید در دستگاه و ارتقای قابلیت‌های مولتی‌تسک گوشی یا تبلت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: sammobile

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array