به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد مالک کمپانی X Corp بالاخره به پیش‌بینی‌های ناخوشایند کارشناسان اعتراف کرده و در جدیدترین پست خود نوشته است که “X ممکن است شکست بخورد!”

بعد از تقریباً یک سال پس از تصاحب کمپانی توییتر در اکتبر سال 2022 به قیمت 44 میلیارد دلار، ماسک اظهار کرده که مدیریت این کمپانی تحت‌نظر او ممکن است به شکست سنگینی منجر شود.

ماسک

ماسک در پست جدید خود در این پلتفرم نوشته است: “واقعیت غم‌انگیز دنیایِ حال‌حاضر ما این است که دیگر از ‘شبکه‌های اجتماعی’ عالی خبری نیست. ما ممکن است در مدیریت X شکست بخوریم؛ درست همانطور که عده بسیاری پیش‌بینی کرده بودند؛ اما باز هم تمام تلاش خود را برای بهترین بودن خواهیم کرد.”

روند ناپایدار عملکرد Threads و X

جدیدترین رقیب توییتر (که اخیراً به X ری‌برندینگ کرده است)؛ دستاورد کمپانی متاست. پلتفرم متن‌محور Threads در روز پنجم ماه جولای به کاربران عرضه شد و موفق‌ شد در طی مدت‌زمان کوتاهی بیش از 100 میلیون کاربر را از سراسر جهان به خود جذب کند.

اما پس از گذشت شش هفته، آمار مربوط به کاربران فعال روزانه این پلتفرم شاهد سیر نزولی شدیدی بوده و از 44 میلیون کاربر فعال به 10 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است. این کاهش چشمگیر کاربران Threads نشانگر آن است که حتی متا نتوانسته رقیبی شایسته، کاربردی و در خور توییتر به کاربران ارائه دهد.

به‌نظر می‌رسد تلاش‌های ماسک برای حذف کامل ربات‌ها و تبدیل کردن X به یک “اپلیکیشن همه‌چیز”؛ حتی با وجود افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید و گوناگون، تا این لحظه ثمری نداشته است.

یکی از نویسندگان سایت Mashable اخیراً متوجه شده که تقریباً 42% از دنبال‌کنندگانش در این پلتفرم، خود دنبال‌کننده‌ای ندارند و این به آن معناست که این اکانت‌ها ممکن است صرفاً ربات باشند!

“اعتراف” اخیر ماسک به شکست احتمالی پلتفرم X، پس از اعتراض گسترده کاربران به حذف همیشگی قابلیت بلاک کردن افراد در این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

ماسک در این زمینه اعلام کرده بود که قابلیت بلاک کردن (مسدود کردن دسترسی کاربران) به‌زودی از پلتفرم X حذف خواهد شد. این تغییرات هنوز قطعی نیستند، اما در صورت اعمال شدن باعث تشدید مزاحمت‌های سایبری و دریافت پیام‌های ناخوشایند و اسپم خواهند شد. امکان “بلاک کردن” اهمیت امنیتی بسیاری برای کاربران این شبکه اجتماعی محبوب دارد.

X

یکی از فعالان اجتماعی با انتشار پستی از ایلان ماسک، مالک X و لیندا یاکارینو، مدیرعامل این کمپانی خواسته تا از این تصمیم صرف‌نظر کنند.
او باور دارد که این قابلیت دربرابر آزارهای کلامی و جنسی و همچنین برای جلوگیری از تهدیدات سایبری از افراد محافظت می‌کند.

البته که به‌نظر می‌رسد این سخنان در تصمیم ماسک هیچ تأثیری نداشته‌اند و پست اخیر او در X حاکی از این ماجراست! او در این پست نوشته است: “بلاک کردن اکانت‌هایی که به حذف شدن قابلیت بلاک در X اعتراض دارن، خیلی حال میده!”

ماسک

آینده نامعلومی در انتظار X است

از زمان روی‌کار آمدن ماسک در کمپانی توییتر و اعمال تغییرات بنیادین، و سپس کناره‌گیری او از سِمت مدیرعامل و جایگزینی لیندا یاکارینو و آغاز روند ری‌برندینگ؛ ارزش این کمپانی در کمتر از یک سال به یک‌سوم رسیده است.
بسیاری از سهام‌داران از ارزش دارایی‌های خود در این کمپانی و تصمیمات ماسک رضایت‌خاطر ندارد و بخش زیادی از آژانس‌های تبلیغاتی نیز مانند گذشته در این پلتفرم فعالیت نمی‌کنند و همین منجر به کاهش 50% درآمد این کمپانی از تبلیغات شده است.

از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک، شرکت مالی Fidelity در گزارشات و تخمین‌های خود تا به‌حال 2 بار کاهش ارزش این کمپانی را ثبت کرده است.

در واکنش به تصمیمات جنجال‌برانگیز ماسک و پولی شدن بسیاری از قابلیت‌های کاربردی X مانند دسترسی به ابزار TweetDeck با نام فعلی XPro و لزوم خرید اشتراک X Premium برای دیگر امکانات؛ کاربران X به پلتفرم‌های رقیب و جایگزینی مانند BlueSky و Masodon هجوم برده‌اند.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array