به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ارزش فعلی کمپانی توییتر به یک‌سوم مبلغی که ایلان ماسک در ابتدا آن را خریداری کرده بود، رسیده است.

اخیراً شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری Fidelity با انتشار اخباری فاش کرده است که پس از گذشت چند ماه از خریداری کمپانی توییتر توسط ایلان ماسک و دیگر سرمایه‌گذاران در اکتبر سال 2022، ارزش این کمپانی به یک‌سوم مبلغ اصلیِ 44 میلیارد دلاری رسیده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت Fidelity، کمپانی توییتر تنها 15 میلیارد دلار، یعنی 33% از مبلغ اصلی خود ارزش دارد.

نکته قابل‌توجه این است که شرکت Fidelity، یکی از سرمایه‌گذاران خارجی و عوامل اصلی خریداری توییتر توسط ماسک بوده است. در ماه اکتبر سال گذشته، این شرکت مالی با سرمایه‌گذاری خود به ایلان ماسک کمک کرد تا بتواند بودجه موردنظر برای خریدن این کمپانی را تأمین کند.
البته مدتی بعد ایلان ماسک گفته بود که در واقع “مجبور به خریدن توییتر شده” و صرفاً به‌خاطر توصیه وکلا و تیم حقوقی خود و نداشتن چاره دیگری، این شبکه اجتماعی را خریده است.

از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک، شرکت مالی Fidelity در گزارشات و تخمین‌های خود تا به‌حال 2 بار کاهش ارزش این کمپانی را ثبت کرده است.

توییتر

کاهش سهام توییتر به مرور زمان

سهام شرکت Fidelity از کمپانی توییتر، که البته الان با نام کمپانی X ایلان ماسک شناخته می‌شود، در روزهای پایانی ماه آوریل 6.55 میلیون دلار ارزش داشت.
چندی پیش اسناد و مدارکی مبنی بر تغییر نام کمپانی توییتر منتشر شده بود. بر اساس این اسناد قانونی، کمپانی توییتر دیگر وجود خارجی ندارد و با شرکت X Corp ایلان ماسک ادغام شده است. به‌نظر می‌رسد شرکت X Corp، قدم بعدی ایلان ماسک برای پایه‌گذاری “اپلیکیشن همه‌چیز” است.

همچنین ارزش سهام توییتر متعلق به این شرکت مالی، در پایان ماه ژانویه 7.8 میلیون دلار، و در پایان ماه نوامبر حدوداً 8.6 میلیون دلار بوده است. به‌نظر می‌رسد ارزش سهام این شبکه اجتماعی به‌مرور سیر نزولی را تجربه کرده است.

شایان ذکر است که گزارشات منتشر شده توسط شرکت Fidelity مربوط به ماه میلادی گذشته، یعنی ماه آوریل هستند و گزارشات مربوط به ماه جاری میلادی، ماه می، هنوز منتشر نشده‌اند.


جالب اینجاست که در همین ماه، ایلان ماسک از سمت خود در کمپانی توییتر کناره‌گیری کرده و مدیرعامل جدیدی را برای به‌دست گرفتن کنترل اوضاع منصوب کرده است.
لیندا یاکارینو، رئیس بخش تبلیغات در کمپانی NBCUniversal، به‌زودی کار خود را به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر آغاز خواهد کرد. یاکارینو که سالها تجربه کاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارد، آخرین امید ماسک برای نجات دادن شبکه اجتماعی توییتر از سردرگمی و افول فعلی است. او با انتشار توییتی خبر انتصاب خود را تایید کرده و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای این شبکه اجتماعی ابراز خوشحالی کرده است.

از آنجایی که مدیریت و هدایت ماسک باعث تضعیف توییتر در زمینه تبلیغاتی شده است، اقدام او برای انتصاب شخصی که در حوزه تبلیغات این چنین مجرب و کارکشته است، حرکتی هوشمندانه تلقی می‌شود. ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده بود که به‌عنوان مدیر ارشد تکنولوژی و مدیر اجرایی در این کمپانی به کار خود ادامه خواهد داد.


هنوز مشخص نیست که اخبار تغییر مدیریت توییتر و انتصاب یاکارینو چه تأثیری بر ارزش سهام این کمپانی گذاشته است. برای انتشار گزارش ماهانه شرکت Fidelity و مشاهده نتایج ماه می، باید یک ماه دیگر صبر کرد.

منبع: reutersaxios

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array