به گزارش واحد ترجمه ایران‌ دکونومی، ایلان ماسک امروز با انتشار توییتی، انتصاب لیندا یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل بعدی توییتر را تایید کرد. او روز گذشته با توییت دیگری از کناره‌گیری خودش و جستجو برای شخص جدیدی برای به عهده گرفتن این مسئولیت خبر داده بود.

ماسک در این توییت نوشت: “مشتاقانه منتظر همکاری‌های پیش‌رو با لیندا برای تبدیل پلتفرم توییتر به X، اپلیکیشن همه‌چیز هستم.”

در بخش قبلی این توییت ماسک درباره نقش خودش در توییتر شفاف‌سازی کرده بود: “مفتخرم که به مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو خوش‌آمد گویی کنم! از این پس لیندا بر روی وظایف و مسئولیت‌های عملیاتی متمرکز خواهد شد و من مسئولیت طراحی محصولات و تکنولوژی‌های جدید را به عهده خواهم داشت.”

یاکارینو

تاریخچه فعالیت‌های لیندا یاکارینو

یاکارینو در روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که از سمت خود به‌عنوان رئیس بخش تبلیغات و همکاری جهانی در شرکت رسانه‌ای NBCU استعفا داده است. او از سال 2011 در این سمت مشغول به کار بود. قبل از آن، یاکارینو تقریباً به مدت 20 سال در رسانه Turner به‌عنوان نایب‌‌رئیس اجرایی تبلیغات فعالیت می‌کرد. در سال 2018، او توسط رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، به عنوان مسئول سازمان دولتی ورزش و تغذیه منصوب شد.

از آنجایی که مدیریت و هدایت ماسک باعث تضعیف توییتر در زمینه تبلیغاتی شده است، اقدام او برای انتصاب شخصی که در حوزه تبلیغات این چنین مجرب و کارکشته است، حرکتی هوشمندانه تلقی می‌شود. ماسک در توییت روز گذشته خود اعلام کرده بود که به‌عنوان مدیر ارشد تکنولوژی و مدیر اجرایی در توییتر به کار خود ادامه خواهد داد.

با تغییر قوانین و چارچوب‌های توییتر در زمینه انتشار محتواهای بی‌ثبات و جنجالی و سیستم احزار هویت گمراه‌کننده، ماسک باعث شده که شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی همکاری خود را با این پلتفرم قطع کنند. همچنین این کمپانی تعداد زیادی از نیروهای خود، مثلاً نیروهای تیم فروش و بازاریابی، که درنهایت باعث رشد و افزایش درآمد توییتر می‌شدند را تعدیل نیرو کرده است.

آشنایی ماسک و یاکارینو

به‌نظر می‌رسد که ماسک و یاکارینو رابطه خوبی با هم داشته باشند. ماه گذشته لیندا یاکارینو در کنفرانسی تبلیغاتی در میامی با ایلان ماسک مصاحبه کرده بود و گویا از راه و روش‌های ماسک رضایت خاطر داشت.

او در این کنفرانس گفته بود: “ایلان ماسک کسی است که همیشه پذیرای بازخورد دیگران است و گوش شنوا دارد.” او ادامه داد: “همچنین ایلان به مشارکت در قوانین امنیتی و چارچوب‌های جدید اعلام شده، تمایل نشان داده است. مهم است که به خاطر داشته باشید، آزادی بیان به معنای آزادی در دسترسی بی حد و حصر نیست و نخواهد بود.”

او همچنین با اشاره به ماسک گفته بود: “افرادی که در این سالن کنفرانس حضور دارند، مسبب سودآوری توییتر خواهند شد.” از زمان شکل‌گیری این شبکه اجتماعی، راه درآمد اصلی توییتر از طریق تبلیغات بوده و تلاش ماسک برای کسب درآمد از طریق تیک‌های آبی احراز هویت با شکست مواجه شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا در زمان برگزاری آن کنفرانس، این دو نفر درحال مذاکره درباره آینده پلتفرم توییتر بوده‌اند یا خیر؛ اما به‌نظر می‌رسید که یاکارینو برای پاکسازی توییتر اشتیاق زیادی دارد و از حاضرین این جلسه می‌خواست که درخواست‌‌ها و سؤالات خود را در جلسه پرسش و پاسخ با ایلان ماسک مطرح کنند.

یاکارینو در این کنفرانس درباره افکار و عقاید ماسک درباره مسئله آزادی بیان گفته بود: “اگر بنا بر گفته‌های ایلان آزادی بیان پایه و اساس سازنده کشور ما باشد؛ پس فکر نمیکنم کسی از حضار بتواند با این حرف مخالفت کند!”

این داستان هنوز ادامه دارد…

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array