به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی توییتر رسماً لوگوی معروف پرنده آبی خود را به لوگوی “X” جدید تغییر داده است.

ایلان ماسک دیروز با انتشار توییتی این تغییر را اطلاع‌رسانی کرده بود. تغییر هویت بصری و ظاهری پلتفرم توییتر در سراسر بخش‌های این پلتفرم اتفاق افتاده است و این شبکه اجتماعی متن‌محور رنگ‌وبوی تازه‌ای به خود گرفته است.

همچنین ماسک اعلام کرد که از این پس لینک x.com مستقیماً کاربران را به وبسایت twitter.com ارجاع خواهد داد. ایلان ماسک لوگوی X جدید را یک لوگوی “موقتی” توصیف کرده است؛ درنتیجه احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از یک لوگوی جدیدتر نیز باشیم!

البته مسئله مهم اینجاست که تغییر هویت بصری و ظاهر پلتفرم توییتر، نهایت خواسته‌های ماسک نیست. به‌نظر می‌رسد او قصد بازسازی تمام‌عیار این شبکه اجتماعی را داشته باشد و به‌کلی “برند” توییتر را از دور خارج کرده و برند خودش “X” را وارد بازی کند.
از آنجایی‌که کمپانی توییتر عملاً وجود خارجی ندارد و چند ماه پیش با کمپانی X ایلان ماسک ادغام شده؛ این تغییرات زیاد دور از ذهن نیستند.

مالک این کمپانی در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود از این به بعد باید “توییت‌ها” را چگونه خطاب کنند، نوشته بود: “ایکس‌ها” (x’s)

توییتر

توییتر جدیدی در راه است

مدیرعامل توییتر، لیندا یاکارینو با انتشار توییتی نوشته بود که ظهور توییتر باعث بروز انقلابی در نحوه ارتباط برقرار کردن افراد با یکدیگر شده بود و قرار است پلتفرم “X” از این هم فراتر رفته و بر جنبه‌هایی تمرکز کند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

جنبه‌هایی که بر “ارتباط ویدیویی، صوتی، پیام‌رسانی، قابلیت‌های مالی و پرداختی” متمرکز خواهد بود. همچنین این پلتفرم ارتقاء یافته “مکان مناسبی برای بازارهای جهانی، ارائه ایده‌ها، محصولات، خدمات و فرصت‌ها” نیز خواهد بود.

با توجه به سخنان یاکارینو، به‌نظر می‌رسد که این دو نفر درحال محقق کردن رویای دیرینه ایلان ماسک، یعنی اپلیکیشن همه‌چیز یا اپلیکیشن “X” هستند.
این سوپراپلیکیشن‌ها (مشابه اپ چینی WeChat) قابلیت‌های مختلف بسیاری دارند و تمرکز آنها دیگر محدود به ارتباطات و تولیدمحتوا نخواهد بود؛ بلکه رفع تمام نیازهای مشتریان و کاربران اولویت اصلی آنهاست.
نیازهایی اعم از پیام‌رسانی، حمل‌ونقل، سفارش غذا و مواد اولیه، فروش کالا یا خدمات، ارائه خدمات مالی و غیره.

یاکارینو در توییت خود تأکید کرد که “با قدرت هوش مصنوعی، اپلیکیشن X همه ما را به‌گونه‌ای متصل خواهد کرد که هنوز امکان تصور کردن آن را نیز نداریم”.

“X”، حرف برگزیده

اشتیاق و علاقه ایلان ماسک به “X” در جهان شناخته شده است. او در سال 1997 کمپانی X.com را بنیان‌گذاری کرده بود که در نهایت به مؤسسه مالی و پرداختی PayPal تبدیل شد. استارتاپ هوافضای او، SpaceX، نیز دارای حرف X در اسم خود است.
او اخیراً یک کمپانی هوش مصنوعی جدید به‌نام X.ai نیز تأسیس کرده و کمپانی شبکه اجتماعی‌ای که ماسک مالک آن است (توییتر سابق) نیز نام قانونی خود را به X Corp تغییر داده است.

این اولین باری نیست که توییتر لوگوی معروف خود را تغییر داده است. مدتی پیش ایلان ماسک به‌صورت موقتی لوگوی پرنده آبی توییتر را به سگ شیبای دوج‌کوین تغییر داده بود.
همچنین این شبکه اجتماعی در سال‌های ابتدایی فعالیت خود، لوگوی شناخته‌شده پرنده کنونی را نداشته است.
در سال 2010، این کمپانی رسماً از لوگوی پرنده آبی (با اسم مستعار لَریِ پرنده – نام‌گذاری شده از روی بسکتبالیست افسانه‌ای Larry Bird) رونمایی کرده بود.

تغییرات بنیادین ظاهری و زیرساختی در توییتر تنها چند روز پس از اعلام اخبار ناخوشایندی درباره وضعیت مالی این کمپانی اتفاق افتاده است. مدتی پیش ماسک در پاسخ به توییت یکی از کاربران نوشته بود که “میزان درآمد این کمپانی از تبلیغات بیش از 50% افت داشته و جریان نقدینگی آن هنوز منفی می‌باشد”.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array