به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مدیرعامل اپل، تیم کوک، روز گذشته در طی جلسه مربوط به گزارش مالی فصل جدید این کمپانی درباره اقدامات هوش مصنوعی درحال توسعه این غول تکنولوژی سخن گفت.

کوک در حین ارائه گزارش مالی این فصل به سرمایه‌گذاران اپل، درباره پیشرفت‌های فوق‌العاده اخیر این کمپانی صحبت کرد و به این نکته تأکید کرد که “این پیشروی‌ها بدون حضور تکنولوژی هوش مصنوعی امکان‌پذیر نبودند”.
به‌طور خاص، مدیرعامل این کمپانی به قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل iOS 17 مانند Personal Voice و Live Voicemail اشاره کرده بود.

همچنین تیم کوک در ادامه صحبت درباره ادغام تکنولوژی هوش مصنوعی با محصولات و خدمات اپل به نفع مشتریان، اخبار مربوط به توسعه ابزارهای هوش مصنوعی زایای اختصاصی این کمپانی را نیز تأیید کرد.

درآمد اپل

هوش مصنوعی، قلب تپنده اپل

مدیرعامل کمپانی عظیم اپل به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که در حال حاضر، “هوش مصنوعی قلب تپنده قابلیت‌های جدید محصولات ماست” و به‌کارگیری این تکنولوژی در محصولاتی مانند ساعت‌های هوشمند Apple Watch، نقش بسیار مهمی در نجات جان افراد خواهند داشت.

او اظهار کرد که اپل علاوه‌بر بهره‌گیری از این تکنولوژی، در مسیر سرمایه‌گذاری و دستیابی به ابزارهای اختصاصی خود نیز می‌باشد. تیم کوک به سرمایه‌گذاران اطمینان‌خاطر داد که به‌زودی نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها را خواهند دید اما بیش از این اطلاعاتی درباره اقدامات هوش مصنوعی این کمپانی ارائه نداد.

براساس گزارش اخیر رسانه The Information، چندین تیم مختلف درحال کار کردن بر روند توسعه مدل زبانی بزرگ (LLMs) اختصاصی اپل هستند و این کمپانی روزانه بودجه‌ای بیش از چندین میلیون دلار را به این پروژه هوش مصنوعی با نام احتمالی AppleGPT اختصاص داده است.

یکی از اهداف اصلی اپل برای ایجاد هوش مصنوعی زایای اختصاصی خود، بهبود مهارت‌ها و عملکرد دستیار صوتی Siri و کاهش موانع و چالش‌های فعلی استفاده از آن می‌باشد.

آیفون 15

نتایچ گزارش مالی فصل چهارم سال 2023 اپل

کمپانی اپل روز پنجشنبه نتایج مربوط به آخرین گزارش مالی خود در سال میلادی جاری را منتشر کرده بود. نتایج این گزارش توانستند با موفقیت از پیش‌بینی‌های کارشناسان پیشی بگیرند.

البته شایان ذکر است که آمار به‌دست‌آمده حاکی از رکود مالی بخش سخت‌افزاری و موفقیت مالی بخش نرم‌افزاری این غول تکنولوژی هستند. این کمپانی باز هم برای چهارمین فصل متوالی کاهش درآمد کلی خود را گزارش داده و در بازه سه‌ماهه گذشته حدود 89.5 میلیارد دلار درآمد داشته است. این آمار نسبت به سال گذشته حدود 1% کاهش پیدا کرده است.

به‌صورت خلاصه، عملکرد اپل به‌شرح زیر است:

  • سودآوری به ازای هر سهم: 1.46 دلار به ازای هر سهم / پیش‌بینی کارشناسان: 1.39 دلار برای هر سهم
  • میزان درآمد کل: 89.5 میلیارد دلار/ پیش‌بینی کارشناسان: 89.28 میلیارد دلار
  • درآمد از فروش گوشی‌های آیفون: 43.81 میلیارد دلار / پیش‌بینی کارشناسان: 43.81 میلیارد دلار
  • درآمد از فروش کامپیوترهای مک: 7.61 میلیارد دلار / پیش‌بینی کارشناسان: 8.63 میلیارد دلار
  • درآمد از فروش دستگاه‌های آیپد: 6.44 میلیارد دلار / پیش‌بینی کارشناسان: 6.07 میلیارد دلار
  • درآمد محصولات پوشیدنی: 9.32 میلیارد دلار / پیش‌بینی کارشناسان: 9.43 میلیارد دلار
  • درآمد از بخش خدمات: 22.31 میلیارد دلار / پیش‌بینی کارشناسان: 21.35 میلیارد دلار
  • حاشیه سود: 45.2% / پیش‌بینی کارشناسان: 44.5%

با وجود انتشار این گزارش و عملکرد خوبِ اپل نسبت به پیش‌بینی کارشناسان، ارزش سهام این شرکت بیش از 3% سقوط کرد، اما مدیران این غول تکنولوژی باور دارند که احتمالاً روند رشد اپل در سه ماهه تعطیلات اتفاق خواهد افتاد.

منبع: TechcrunchCNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array