به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی شیائومی اعلام کرده که میزان فروش خودروی برقی و هوشمند جدیدش حدود 3 تا 5 برابر انتظارات اولیه بوده است!
این کمپانی از امروز، پنج‌شنبه روند تحویل مدل استاندارد خودروی SU7 را زودتر از موعد مقرر آغاز کرده و به گفته لی جون، مدیر عامل این شرکت چینی، مشتریان استقبال بی‌سابقه‌ای از این محصول داشته‌اند.

لی جون که مؤسس کمپانی شیائومی نیز هست؛ با حضور در یک پخش زنده ویدیویی 2 ساعته در پلتفرم Douyin (معادل چینی پلتفرم تیک‌تاک) درباره میزان فروش و زمان تحویل خودروی برقی SU7 صحبت کرد. این ویدیو در نهایت توسط 34 میلیون بیننده به‌صورت زنده تماشا شد.

Xiaomi SU7

تحویل زودتر از موعد خودروهای شیائومی به مشتریان

کمپانی شیائومی چند هفته پیش از اولین خودروی برقی هوشمند خود که طراحی آن تا حدی به پورشه نزدیک است؛ رونمایی کرده بود. این اولین ورود شیائومی به بازار پررونق خودروهای الکتریکی چین است و قیمت اقتصادی 30 هزار دلاری مدل استاندارد SU7 نیز باعث جلب توجه عده زیادی از مشتریان شده است.
مدل استاندارد خودروی برقی شیائومی حدود 14 هزار دلار از مدل پایه تسلا یعنی Model 3 ارزان‌تر است! استقبال از محصول جدید این کمپانی چینی به‌قدری خوب بوده که عملاً زنگ‌خطر را برای امپراطوری ایلان ماسک و تسلا در چین به‌صدا درآورده است.

این کمپانی روند تحویل مدل انحصاری “Founder’s Edition” که در ظرفیت محدود 5 هزارتایی تولید شده بود را از تاریخ 3 آپریل (15 فروردین 1403) آغاز کرده بود. اما از امروز، 18 آپریل (30 فروردین 1403) رسماً فرایند تحویل مدل پایه خودروی SU7 در دو شهر پکن و شنژن آغاز شده است.

مدل استاندارد این خودرو با قیمت پایه 215.900 یوان (معادل حدوداً 30 هزار دلار) وارد بازار خواهد شد. همچنین به گفته این کمپانی، مدل Pro با قیمت 245.900 یوان (معادل حدوداً 34 هزار دلار) و مدل Max با قیمت پایه 299.900 یوان (معادل حدوداً 41 هزار دلار) به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل این مجموعه، زمان تحویل مدل استاندارد این خودرو حداقل 12 روز جلو افتاده و زودتر از موعد مقرر به مشتریان تحویل داده شده است. لی جون در پاسخ به پرسش مشتریان در این پخش زنده اعلام کرد که برنامه‌ای برای توسعه خودروهای آفرود ندارد و تمرکزش را به پیشرفت خودروی SU7 اختصاص خواهد داد.
همچنین مدیرعامل شیائومی اعلام کرده که مایل است حداقل ماهی یکبار نرم‌افزار این خودرو به‌روزرسانی و عیب‌یابی شود. خودروی برقی این شرکت به سیستم‌عامل HyperOS مجهز خواهد بود و به گوشی‌های این برند نیز متصل خواهد شد.

علاوه‌بر مدل استاندارد، شیائومی قصد دارد خودروهای مدل Max را در همین ماه آپریل و مدل‌های Pro را تا آخر ماه می (نیمه خرداد 1402) به مشتریان تحویل دهد.
معرفی خودروهای جدید این برند، باعث ایجاد امواج شدیدی در بازار خودروی کشور چین شده و دیگر رقبا برای جلب نظر مشتریان احتمالی، قیمت مدل‌های مشابه SU7 شیائومی را کاهش داده‌اند.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array