به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از چند ماه انتظار بالاخره جدیدترین رقیب چینی تسلا وارد بازار می‌شود. خودروی SU7 شیائومی در دی ماه 1402 رونمایی شده بود. این سِدان با وعده “عملکرد بهتر نسبت به خودروهای برقی تسلا و پورشه” به‌تازگی فروش خود را آغاز کرده و با استقبال گسترده مشتریان روبرو شده است.

پیش‌بینی می‌شد که خودروی جدید این کمپانی به سیستم‌عامل HyperOS مجهز باشد و در نتیجه دسترسی راحتی به تمام اپلیکیشن‌های موبایلی شیائومی وجود داشته باشد. خودروی SU7 در سه نسخه استاندارد، Pro و Max به بازار عرضه می‌شود. نسخه استاندارد قادر است با یک‌بار شارژ کامل مسافتی 668 کیلومتری را طی کند و نهایت سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. نسخه SU7 Max نیز با یک‌بار شارژ کامل به‌راحتی 800 کیلومتر را طی کرده و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

قیمت‌گذاری اقتصادی خودروهای برقی شیائومی

حالا پس از چندماه انتظار، بالاخره قیمت این خودروهای برقی اعلام شده و گویا شیائومی همه کارشناسان حوزه خودرو را غافلگیر کرده است! قیمت پایه این خودروها از انتظارات بسیار پایین‌تر است.
خودروی برقی SU7 که رقیب مدل S خودروهای تسلا محسوب می‌شود؛ با قیمت پایه 215.900 یوان (معادل حدوداً 30 هزار دلار) وارد بازار خواهد شد. همچنین به گفته این کمپانی، مدل Pro با قیمت پایه 245.900 یوان (معادل حدوداً 34 هزار دلار) و مدل Max با قیمت پایه 299.900 یوان (معادل حدوداً 41 هزار دلار) به مشتریان عرضه خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان از زمان رونمایی این خودرو انتظار داشتند پایه قیمت آن از 60 هزار دلار شروع شود! اما شیائومی با قیمت‌گذاری نسبتاً اقتصادی خود باعث شوکه‌شدن مشتریان و تحلیلگران شده است.
کشور چین صاحب بزرگترین بازار خودروی دنیاست و پیش‌بینی می‌شود شیائومی بتواند با عرضه SU7 گوی سبقت را از رقبایی مانند تسلا، پورشه و BYD برباید. خودروی تسلا مدل S و همچنین خودروی پورشه مدل تایکان (Tycan) قیمتی بیش از 90 هزار دلار در بازار چین دارند!

شیائومی SU7

استقبال بی‌سابقه چینی‌ها از خودروی برقی SU7

مدیرعامل این کمپانی چینی در زمان رونمایی از پروژه جدید خود گفته بود: “با تلاش زیاد در بازه زمانی 15 تا 20 سال آینده؛ شیائومی قصد دارد به یکی از 5 خودروساز برتر جهان تبدیل شده و به‌طور کلی صنعت خودروی چین را ارتقا دهد”. حالا به‌نظر می‌رسد با آغاز فروش رسمی SU7 در چین، شیائومی یک قدم به رویاهای خود نزدیکتر شده باشد!

به گفته مقامات این کمپانی، مشتریان چینی برای سفارش این خودروی جدید صف کشیده و تنها در کمتر از 30 دقیقه بیش از 50 هزار دستگاه خودروی SU7 خریداری کرده‌اند!
در 27 دقیقه ابتدایی آغاز فروش رسمی این خودرو در چین، ساکنین این کشور استقبال بی‌سابقه‌ای از جدیدترین رقیب تسلا و پورشه به‌عمل آورده‌اند و البته سفارش 50 هزار SU7 در این بازه زمانی کوتاه با توجه به قیمت مناسب آن منطقی به‌نظر می‌رسد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، قیمت پایه مدل استاندارد این خودرو 28 هزار یورو معادل حدوداً 30 هزار دلار می‌باشد.

همچنین به گفته این کمپانی، نسخه ویژه خودروی برقی شیائومی به‌نام “Founders Edition” با قیمتی مشابه مدل‌های Pro و Max به‌زودی وارد بازار چین خواهد شد. ظرفیت تولید این نسخه اختصاصی و ویژه تنها 5 هزار دستگاه می‌باشد.

SU7 Pro Max

برنامه شیائومی برای عرضه جهانی این خودرو چیست؟

در حال‌حاضر مدل‌های مختلف SU7 تنها در بازار کشور چین به مشتریان عرضه می‌شوند اما پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شاهد حضور خودروی شیائومی در بازار اروپا هم باشیم. با توجه به تعرفه سنگین تعیین شده برای واردات خودروهای چینی به آمریکا، بعید است که شیائومی شانس خود را برای رقابت با تسلا در زمین خانه آن امتحان کند. حتی شرکت بزرگی مانند BYD نیز در آمریکا فعالیت نمی‌کند و سعی دارد در بازار بومی چین سرمایه‌گذاری کند.

براساس گفته‌های مسئولین این کمپانی، خودروی برقی شیائومی تا اطلاع‌ثانوی در انحصار بازار چین باقی خواهد ماند و فعلاً برنامه‌ای برای عرضه گسترده جهانی آن وجود ندارد. شیائومی تحویل خودروهای مدل استاندارد SU7 به مشتریان را از 1 ماه دیگر آغاز خواهد کرد.

منبع: EuroNewsReutersGizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array