به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شرکت کره‌ای سامسونگ نیز وارد بازی طراحی و ساخت تراشه‌های اختصاصی هوش مصنوعی خود شده و قصد دارد این پردازنده‌ها را تا سال 2025 وارد بازار کند.

اخبار مربوط به ورود رسمی سامسونگ به این حوزه توسط رئیس و مدیرعامل این شرکت مورد تأیید قرار گرفته است. او با حضور در جلسه سالانه سهام‌داران سامسونگ درباره برنامه‌های این شرکت اطلاع‌رسانی کرده است.
به گفته کی هیون‌کیونگ، این غول تکنولوژی کره‌ای همین حالا هم مراحل دریافت تأییدیه‌های فنی موردنیاز برای ساخت نسل اول تراشه‌های خود را طی کرده و این مجوزها را دریافت کرده است. پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی Mach-1 به‌زودی (در همین سال 2024) وارد مراحل تولید انبوه شده و در اوایل سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ بازار تراشه‌های هوش مصنوعی را دگرگون خواهد کرد

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی در تلاش هستند تا در خط مقدم انقلاب هوش مصنوعی قرار گرفته و پیشرویِ جمع باشند. سامسونگ، که یکی از بزرگترین و مشهورترینِ این نام‌هاست؛ از سال 2023 مقدمات حضور خود در این حیطه را آماده کرده بود.

این شرکت کره‌ای اواسط پاییز سال گذشته مدل زبانی بزرگ خود به‌نام Gauss را معرفی کرده و در اوایل زمستان پیشین نیز از سری جدید پرچمداران گوشی‌های هوشمند خود یعنی سری S24 رونمایی کرده بود. سری Galaxy S24 به جدیدترین قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ یعنی Galaxy AI مجهز هستند.

سامسونگ برای تأمین قدرت موردنیاز این ابزارهای هوش مصنوعی، مانند ویژگی کاربردی Circle to Search، به سراغ همکاری با کمپانی گوگل رفته و از هوش مصنوعی Gemini استفاده کرده است. علاوه‌بر Gemini، ابزار هوش مصنوعی Gauss نیز قدرت موردنیاز برخی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی را تأمین می‌کند.

 این مدل هوش مصنوعی توسط بخش تحقیقاتی Samsung Research توسعه داده شده و شامل خدمات زیر است: Samsung Gauss Language (مدل زبانی) – Samsung Gauss Code (کدنویسی) – Samsung Gauss Image (پردازش تصاویر).

قرار است گوشی‌های هوشمند سری S24 عرضه شده در چین، به هوش مصنوعی محلی و چینیِ Ernie مجهز شوند. کاربران دیگر برندهای گوشی از جمله اپل، هوآوی، شیائومی و حتی دارندگان دیگر مدل‌های گوشی‌های سامسونگ می‌توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن Try Galaxy این قابلیت‌های هوش مصنوعی را امتحان و مشاهده کنند.

علاوه‌بر تجهیز جدیدترین پرچمداران به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI، حالا سامسونگ قصد دارد این ابزار را به دیگر دستگاه‌های Galaxy نیز عرضه کند. با ورود سامسونگ، مایکروسافت، OpenAI و برخی از شرکت‌های بزرگ دیگر به حوزه ساخت و طراحی تراشه‌های تخصصی هوش مصنوعی، سلطه فعلی شرکت انویدیا بر این بازار به لرزه خواهد افتاد.

سامسونگ قصد دارد این امپراطوری را در هم شکسته و تا کمتر از یک‌سال دیگر پردازنده‌های تخصصی هوش مصنوعی خود را روانه بازار کند. براساس جدیدترین گزارشات؛ این شرکت کره‌ای تا این لحظه پیشرفت قابل‌قبولی در این پروژه داشته است و روند تولید انبوه پردازنده Mach-1 در ادامه سال 2024 آغاز خواهد شد.

منبع: Android Headlines

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array