به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بالاخره رویداد زمستانه Galaxy Unpacked 2024 هم برگزار شد و کمپانی سامسونگ از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، تکنولوژی هوش مصنوعی نقش بسیار پررنگی در عملکرد این گوشی‌های هوشمند جدید دارد و همچنین در بخش سخت‌افزاری شاهد به‌کارگیری تراشه‌های قدرتمندتری در این سری S24 خواهیم بود.

Galaxy Unpacked 2024

نگاه کلی به رویداد Galaxy Unpacked 2024

هوش مصنوعی به‌کار گرفته‌شده در سری جدید گوشی‌های S24 قابلیت‌هایی مانند “ترجمه زنده و آنی” و “دستیار مکالمه برای تعامل باکیفیت‌تر با دیگران” را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مدل Galaxy S24 Ultra با تغییرات ناچیزی در بخش دوربین و استفاده از پردازنده Snapdragon همچنان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار خواهد بود.
با اینکه دو مدل S24 پایه و S24+ طراحی مشابهی به مدل‌های سال گذشته دارند؛ اما در این دو گوشی از باتری‌های بزرگتری استفاده شده و نسخه‌های بین‌المللی این دو مدل دارای پردازنده قدرتمند Exynos خواهند بود.

سری Galaxy S گوشی‌های سامسونگ معمولاً سالانه جزء بهترین گوشی‌های هوشمند بازار به‌حساب می‌آیند. سری Galaxy S23 یکی از فوق‌العاده‌ترین دستاوردهای این کمپانی کره‌ای بود، خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه دوربین به‌کار گرفته‌شده در مدل S23 Ultra یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار می‌باشد.
حالا که پس از مدت‌ها انتظار سری Galaxy S24 رسماً به کاربران معرفی شده‌اند؛ در ادامه به بررسی دقیق‌تری از پرچمداران جدید سامسونگ خواهیم پرداخت.

هوش مصنوعی، ستاره اصلی رویداد Galaxy Unpacked 2024

قبل از اینکه به تک‌تک‌ مدل‌های سری S24 بپردازیم؛ لازم است به بزرگترین و موردانتظارترین تغییر پرچمداران جدید سامسونگ اشاره کنیم: تکنولوژی هوش مصنوعی.
با توجه به اینکه هوش مصنوعی رسماً بازار سال 2023 را در بسیاری از صنایع مختلف قبضه کرده بود؛ جای تعجبی ندارد که کمپانی سامسونگ تمام مدل‌های Galaxy S24 را به این ابزارهای قدرتمند مجهز کرده است. سامسونگ در رویداد زمستانه خود درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید گوشی‌های هوشمند سری S24 صحبت کرده و گفت که این ابزارها قدرت‌گرفته از مدل زبانی پیشرفته Gemini کمپانی گوگل هستند.

برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید پرچمداران سامسونگ به شرح زیر هستند:

  • ترجمه زنده
  • مترجم شفاهی
  • دستیار مکالمه
  • بهبود سیستم Android Auto
  • دستیار یادداشت‌برداری
  • دستیار رونوشت‌نویسی

عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی سری Galaxy S24

قابلیت ترجمه زنده برمبنای هوش مصنوعی، قابلیتی دوطرفه است که به‌عنوان یک مترجم متن و صدا به‌کار گرفته می‌شود. این قابلیت خصوصاً در زمان برقراری تماس‌های تلفنی کاری کاربرد بسیاری دارد و محدودیت‌های زبانی را تا حدی از میان خواهد برد.
مترجم شفاهی نیز قابلیتی مشابه است؛ اما روش کاری آن کمی با ترجمه زنده متفاوت است. این قابلیت با نمایش ترجمه در پنجره‌ای مجزا به شما اجازه می‌دهد تا مکالمه را به‌صورت رو در رو با مخاطب پیش ببرید.

ابزار دستیار مکالمه در بهبود لحن و نگارش پیام‌های متنی براساس مخاطب موردنظر و رساندن پیام به بهترین وجه ممکن به شما کمک می‌کند.
سیستم Android Auto مجهز به هوش مصنوعی نیز با خلاصه‌سازی اتوماتیک پیام‌های دریافتی و پیشنهاد دادن پاسخ‌های کوتاه مرتبط، به شما اجازه می‌دهد با بیان کردن تأییدیه صوتی، پاسخ را سریعاً ارسال کنید.
دو دستیار یادداشت‌برداری و رونوشت‌نویسی نیز با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در نکته‌برداری، خلاصه‌کردن متون طولانی، رونوشت‌نویسی و حتی ترجمه و ویرایش متون به شما کمک خواهند کرد.

تمامی این ابزارهای هوش مصنوعی جدید نتیجه همکاری استراتژیک و دوطرفه سامسونگ و گوگل هستند. هردوی این کمپانی‌ها اعلام کرده بودند که قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمداران سری Galaxy S24 براساس مدل زبانی پیشرفته و قدرتمند Gemini Pro (که در حال حاضر در چت‌بات Bard گوگل نیز فعال است) و مدل Imagen 2 توسعه داده شده‌اند.

S24 Ultra

معرفی و مشخصات فنی مدل Galaxy S24 Ultra

مدل S24 Ultra، بهترین گزینه از میان پرچمداران جدید سامسونگ است و پیش‌بینی می‌شود درست مانند مدل‌های سال گذشته، این مدل نیز به‌مرور زمان برتری و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را به‌خوبی به‌نمایش گذاشته و به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود.

قدرتمندترین عضو این خانواده جدید، مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و یک فریم تیتانیومی بسیار زیبا و مقاوم است. این اولین باری‌ست که کمپانی سامسونگ از فریم تیتانیومی برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است. کمپانی اپل نیز سال گذشته از مدل جدید آیفون 15 پرو با فریم تیتانیومی رونمایی کرده بود.

این مدل جدید به یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی با حداکثر روشنایی 2500 نیت مجهز شده است. تراشه به‌کارگرفته شده در این مدل نیز تراشه قدرتمند Snappdragon 8 سری 3 می‌باشد. رم (12 گیگ)، حافظه (256/512/1024 گیگ)، اندازه باتری و تنظیمات شارژ این پرچمدار جذاب مشابه مدل سال گذشته است و تغییر خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

این پرچمداران جدید مجهز به سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 می‌باشند. همچنین کمپانی سامسونگ وعده داده که مدل S24 Ultra تا 7 سال آپدیت‌های نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد. همانطور که در تصاویر بالا مشخص است؛ مدل Ultra دارای یک نمایشگر تخت می‌باشد و از قلم S Pen نیز پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی هوشمند در 7 رنگ مشکی، طوسی، بنفش تیره، سبز روشن، آبی روشن، نارنجی و زرد (همگی با فریم تیتانیومی) به بازار عرضه خواهند شد.

سامسونگ S24

معرفی و مشخصات فنی مدل‌های S24 و S24+

دو مدل دیگر از سری Galaxy S24 یعنی مدل پایه و پلاس، از لحاظ ظاهری تقریباً مشابه مدل‌های سال گذشته هستند. اما این پرچمداران جدید یک تغییر بزرگ را برای کاربرانی که خارج از محدوده ایالات‌متحده آمریکا زندگی می‌کنند؛ به ارمغان آورده‌اند: بازگشت تراشه Exynos.

با اینکه این دو مدل نسبت به مدل‌های سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در بخش طراحی نبوده‌اند؛ اما در زمینه مشخصات فنی محصولی بالغ‌تر و تکامل‌یافته‌تر به مشتریان ارائه شده است. کاربران ساکن در آمریکا می‌توانند این گوشی‌های هوشمند را با تراشه Snapdragon 8 نسل سوم و باتری‌های کمی بزرگتر تهیه کنند.

به‌صورت کلی، طراحی ظاهری، مشخصات دوربین‌ها، وزن و ابعاد خودِ گوشی‌ها مشابه مدل‌های سال گذشته هستند. همچنین سامسونگ وعده “پشتیبانی از 7 سال آپدیت نرم‌افزاری” را درباره این دو مدل نیز داده است. هردو مدل S24 و S24+ مجهز به سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 هستند.

مدل پایه S24 مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است. این مدل دارای نمایشگری 6.2 اینچی با حداکثر روشنایی 2600 نیت می‌باشد. تراشه به‌کار گرفته‌شده در مدل پایه S24، پردازنده Exynos 2400 است. رم 8 گیگ، حافظه 128/256/512 گیگ از دیگر مشخصات این مدل می‌باشد.

از سوی دیگر، مشخصات دوربین مدل S24+ کاملاً مشابه مدل پایه می‌باشد، اما این مدل در برخی زمینه‌ها از جمله نمایشگر، حافظه و باتری بهتر از کوچکترین عضو خانواده عمل کرده است. مدل پلاس نیز دارای تراشه Exynos 2400 است و به نمایشگر بزرگتر 6.7 اینچی مجهز شده است. 12 گیگ رم برای مدل S24+ درنظر گرفته‌شده است و حافظه داخلی آن نیز 256/512 گیگ می‌باشد.

مدل پایه S24 و S24+ هم با همان هفت رنگ به بازار عرضه خواهند شد. این دو مدل از پرچمداران جدید سامسونگ دارای پنلی از جنس شیشه مات در بخش پشتی گوشی و فریمی آلومینیومی هستند.

شایان ذکر است که ابزارهای هوش مصنوعی توسعه‌داده شده توسط سامسونگ و گوگل به مدل پایه S24 و مدل S24+ نیز افزوده شده‌اند. قابلیت ترجمه زنده، دستیار مکالمه و دیگر ویژگی‌هایی که بالاتر به آن پرداختیم در این دو مدل نیز موجود هستند.

یک قابلیت جدید هوش مصنوعی که شب گذشته در رویداد Galaxy Unpacked به آن پرداخته شد؛ ویژگی Circle to Search می‌باشد. کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن دکمه Home، دور محتوای موردنظر خود یک دایره کشیده و به‌کمک موتور جستجوی هوشمند گوگل درباره آن مورد خاص جستجو کنند.

از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی اضافه شده به پرچمداران جدید سامسونگ می‌توان به ابزارهای هوشمند ویرایش تصاویر در بخش دوربین اشاره کرد. ابزار Re-Compose برای بازسازی یا ترکیب عناصر تصویر کاربرد دارد و قابلیت Generative Edit نیز در دستکاری و ادیت تصاویر به کمک هوش مصنوعی زایا به کمک کاربران می‌آید.

S24

قیمت‌گذاری و زمان عرضه سری S24

درحال‌حاضر امکان پیش‌فروش این محصولات جدید از طریق وبسایت رسمی سامسونگ وجود دارد. قیمت درنظر گرفته‌شده برای تهیه پرچمداران جدید سامسونگ در آمریکا به شرح زیر است:

  • مدل S24 پایه: از 799 دلار
  • مدل S24+: از 999 دلار
  • مدل S24 Ultra: از 1299 دلار

با توجه به اینکه این گوشی‌های هوشمند در رنگ‌ها و حافظه‌های داخلی مختلف به بازار عرضه می‌شوند؛ ممکن است قیمت آنها کمی با هم متفاوت باشد. پیش‌فروش سری S24 در وبسایت رسمی سامسونگ و همچنین وبسایت آمازون مزایای ویژه‌ای مانند کارت هدیه را برای مشتریان به‌همراه خواهد داشت.

منبع: XDA

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array