به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مالک کمپانی X اخیراً پیش‌بینی بسیار خوش‌بینانه‌ای را درباره ارزش آینده این کمپانی با کاربران به اشتراک گذاشته است.

ماسک که سال گذشته کمپانی توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود و در همین مدت ارزش آن را به کمتر از یک‌سوم کاهش داد؛ باور دارد که 1 تریلیون دلاری شدن ارزش کمپانی X اصلاً تصور دور از ذهنی نیست!

مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و SpaceX در طی این یک سال تصمیمات سؤال‌برانگیزی گرفته و تغییراتی را در این کمپانی اعمال کرده که به‌صورت کلی به مذاق مخاطبین و کارشناسان خوش نیامده است.

جدیدترین این تغییرات؛ ری‌برند تمام و کمال توییتر به “X” و حذف کردن هرگونه ردپایی از پرنده آبی توییتر و لوگوهای قدیمی این شرکت و حتی به حراج گذاشتن وسایل قدیمی دفاتر کار بوده است.
تمام سرویس‌ها، سیستم‌ها و خدمات سابق توییتر تغییر نام داده‌اند و بسیاری از این خدمات مانند پلتفرم کاربری TweetDeck که حالا با نام XPro شناخته می‌شود؛ تنها با خریداری اشتراک پولی X Premium در دسترس کاربران هستند.

پیش‌بینی خوش‌بینانه و شاید بسیار دور از ذهن ماسک؛ در پاسخ به سؤال یکی از کاربران با این مضمون بوده است: “درحال حاضر سرمایه‌گذاران کمپانی X نسبت به ارزش و مسیر آینده این کمپانی چه دیدگاهی دارند؟”
پیش‌بینی ماسک به این معناست که ارزش 44 میلیارد دلاری اکتبر سال گذشته این پلتفرم، باید حداقل 20 برابر شود تا بتواند در نهایت به رقم موردنظر ماسک برسد.
او در این باره نوشت: “دستیابی به ارزش 1 تریلیون دلاری برای کمپانی X اصلاً آینده دور از انتظاری نیست.”

X

کمپانی توییتر، که مدتی‌ست آن را به نام X می‌شناسیم؛ در گذشته یک شرکت سهامی عام بود اما پس از روی کار آمدن ماسک، X دیگر یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود و به همین دلیل ارزش آن در بازار سهام ثبت نمی‌شود.
با این وجود، براساس گزارش اخیر Morningstar، بعضی از سرمایه‌گذاران X هنوز برای دارایی‌های خود در این کمپانی شبکه اجتماعی ارزش بالایی قائل هستند.
اما نکته جالب اینجاست که تخمین دو مؤسسه Fidelity و Baron Partners، از سرمایه‌گذاران اصلی و قدیمی توییتر (X) از دارایی‌های خود، به‌طرز چشمگیری با یکدیگر متفاوت است!

در پایان سال 2022، مؤسسه Fidelity هر سهم از سهام خود در این کمپانی را به ارزش 39.60 دلار تخمین زده بود. از طرفی، مؤسسه Baron Partners خوش‌بین‌تر از Fidelity عمل کرد و ارزش هر سهم از سهام خود را 70.20 دلار اعلام کرد.
هردوی این مؤسسات دارایی‌های خود را در کمپانی X حفظ کرده‌اند و در حال حاضر به‌ترتیب ارزش سهام خود را 33.34 و 72.20 دلار تخمین زده‌اند.

X

آینده پیش‌روی کمپانی X

پایدار ماندن نسبی ارزش سهام این دو سرمایه‌گذار در طی این مدت بسیار قابل‌توجه است. این یعنی تمام تصمیمات جنجالی ماسک مانند کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی، تغییرات روزافزون X و کاهش درآمد از بخش تبلیغات و ظهور رقبای جدیدی مانند Threads؛ تأثیر منفی بر ارزش سهام این کمپانی نداشته است.

با اینکه برخلاف واژگان بیان شده توسط ماسک، رویای 1 تریلیون دلاری شدن X در حال حاضر ممکن است بسیار بسیار بعید به‌نظر برسد؛ اما چنین سناریویی در واقع اصلاً غیرمنطقی نیست.

کارخانه خودروسازی تسلا، با وجود تمام چالش‌هایی که در طی این سال‌ها تجربه کرده موفق شد در سال 2021 به ارزش 1 تریلیون دلار و حتی بیشتر برسد.
کمپانی فیسبوک (متای فعلی)، غول دنیای شبکه‌های اجتماعی نیز توانسته بود در سال 2021 به ارزش 1 تریلیون دلار دست‌یابد.
جدیدترین مورد این لیست، کمپانی عظیم انویدیاست که بالاخره پس از سالها در اواخر بهار امسال موفق شد به جمع 1 تریلیون دلاری‌ها بپیوندد.

تنها تعداد انگشت‌شماری در دسته کمپانی‌های تریلیون دلاری قرار دارند که بیشتر آنها کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی هستند. درحال حاضر کمپانی‌های اپل (2.83 تریلیون دلار)، مایکروسافت (2.43 تریلیون دلار)، کمپانی مادر گوگل، Alphabet (1.67 میلیون دلار)، آمازون (1.40 میلیون دلار) و انویدیا (1.16 تریلیون دلار) در این لیست قرار دارند.

درصورتی‌که تمام تصمیمات ایلان ماسک حساب‌شده و دقیق باشند؛ دستیابی به این رویا امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: teslarati

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array