به گزارش ایران دکونومی، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) درخصوص چند خبر مهم حوزه فناوری صحبت کرد.

یکی از موضوعات مهم مورد بحث، به تولید نوکیای بدون مجوز مربوط می‌شد که در سایت ایران دکونومی نیز به آن پرداخته شد.

از جمله مواردی که زارع پور به آن پرداخت، به مذاکراتی مربوط می‌شد که بین همراه اول و دیجی کالا برای خرید بخش عمده سهام غول فروشگاه‌های اینترنتی ایران توسط این اپراتور انجام شده بود. وزیر ارتباطات در واکنش به این خبر گفت: «اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند، نخست باید به توسعه شبکه اختصاص دهند.»

زارع پور با بیان اینکه دائم پیگیر توسعه شبکه اپراتورها هستیم و برای آنها شاخص‌هایی مشخص شده که امسال باید به آن برسند، ادامه داد: «دیروز هم نتایجی از مراجع جهانی اعلام شد که نشان می‌داد سرعت اینترنت نسبت به سه ماه قبل، ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این روند ادامه دارد و قرار است تا پایان سال ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.»

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه داشبوردی راه‌اندازی شده که مردم بتوانند وضعیت میانگین سرعت ماهانه اینترنت اپراتورها در کشور را ببینند، ادامه داد: «برنامه توسعه را از اپراتورها گرفته‌ایم. آنها در حال اجرای کار هستند که بتوانند ارتباطات پرسرعت‌تر و البته با کیفیت‌تری برای مردم ما فراهم کنند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array