به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت پس از افت 3 درصدی در جلسه معاملاتی روز قبل (29 فروردین) تغییر چندانی نداشت، زیرا بازار همچنان نگران تقاضا در سال جاری و یافتن نشانه‌هایی مبنی بر جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه کلیدی تولیدکننده خاورمیانه است.

معاملات آتی برنت با 13 سنت یا 0.15 درصد افزایش به 87.42 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 6 سنت افزایش معادل 0.07 درصد، 82.75 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل 3 درصد کاهش یافتند زیرا در بحبوحه رشد اقتصادی چین و افزایش ذخایر نفت ایالات متحده (بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان)، نشانه‌های چندانی مبنی بر کاهش بیش از حد انتظار تقاضا در سال جاری (2024) دیده نمی‌شود.

تحلیلگران جی پی مورگان تاکید کردند که مصرف جهانی نفت تا ماه آوریل 2024 حدود 200 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی شده آن بوده است (به طور متوسط 101 میلیون بشکه در روز). از ابتدای سال 2024، تقاضا 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است؛ در حالی که این میزان در نوامبر 2023 حدود 2 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود.

از سوی دیگر، افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده نیز قیمت ها را محدود کرد. اداره اطلاعات انرژی (EIA) گفت، ذخایر نفت در هفته منتهی به 12 آوریل با 2.7 میلیون بشکه افزایش به 460 میلیون بشکه رسید که تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز (1.4 میلیون بشکه) بوده است.

EIA همچنین اعلام کرد که ذخایر بنزین با 1.2 میلیون بشکه کاهش در هفته به 227.4 میلیون بشکه رسید.

در همین راستا «دانیل هاینز» استراتژیست ارشد کالا در ANZ گفت: به نظر می‌رسد گزارش موجودی EIA فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران برای کسب سود پس از افزایش‌های اخیر است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array