به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و به گفته مارک زاکربرگ مدیرعامل کمپانی متا، پلتفرم Threads تاکنون نیمی از کاربران فعال خود را از دست داده است!

درحالی‌که مدیران اجرایی متا در تقلا برای یافتن راهی جدید برای حفظ و نگهداری کاربران پلتفرم تازه‌تأسیس Threads، جدیدترین رقیب X (یا توییتر سابق!) هستند؛ زاکربرگ در جلسه روز پنجشنبه به کارکنان خود اعلام کرده که نیمی از کاربران این پلتفرم متن‌محور از ادامه فعالیت در آن دست کشیده‌اند.

Threads

اظهارات متا درباره Threads

از انتشار رسمی Threads کمتر از یک ماه می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد درحالی‌که زاکربرگ سعی داشت در این مدت اوضاع را خوب جلوه دهد، سیر نزولی این پلتفرم روزبه‌روز تشدید شده است.
زاکربرگ هفته پیش با افتخار گفته بود که روزانه ده‌ها میلیون کاربر برای فعالیت مجدد در این پلتفرم باز می‌گردند، اما گزارش‌های اخیر حاکی از ادامه روند سقوط آزاد Threads هستند.

براساس شنیده‌های روزنامه معتبر رویترز، زاکربرگ در جلسه اخیر به کارمندان خود اعلام کرده که “روند حفظ و نگهداری کاربران این اپلیکیشن متن‌محور بهتر از انتظار مدیران اجرایی بوده است؛ اما تا بی‌نقص بودن هنوز فاصله بسیاری دارد”.

او در ادامه گفت: “قاعدتاً اگر در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از 100 میلیون نفر برای فعالیت در یک پلتفرم جدید ثبت‌نام کنند؛ باقی‌ماندن همه آن افراد و یا حتی نیمی از آنها عالی خواهد بود. اما ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم”.

او در این مورد شفاف‌سازی کرد که از دست دادن این حجم زیاد از کاربران پس از رونمایی از Threads “طبیعی” است و تیم اجرایی این اپلیکیشن باور دارند به‌مرور زمان و با بهبود و ارتقای ویژگی‌ها و امکانات Threads (مانند نسخه دسکتاپ و امکان جستجوی بهینه)؛ روزبه‌روز به کاربران آن افزوده خواهد شد.

درحال‌حاضر کمپانی متا در جستجوی یافتن راه‌های جدیدی است که بتواند به کمک آنها کاربران را به این اپلیکیشن جذب کرده و آنها را به فعالیت مجدد در Threads ترغیب کنند.

مدیر ارشد محصولات متا، کریس کاکس در این باره گفت: “باید به فکر راه‌اندازی قابلیتی باشیم که کاربران اپلیکیشن اینستاگرام همیشه و در همه حال بتوانند ناظر فعالیت‌های مهم و ترند پلتفرم Threads باشند”.

شایان ذکر است که پلتفرم متن‌محور Threads به‌گونه‌ای توسعه داده شده که دسترسی به آن براساس زیرساخت‌های اینستاگرام ممکن شده است.

Threads

اظهارات متا درباره متاورس

اظهارات اخیر زاکربرگ و تیم مدیران اجرایی متا تنها یک روز پس از پیش‌بینی‌های آینده این کمپانی برای نتایج گزارش مالی فصل آینده منتشر شده است.

زاکربرگ و تیمش به سرمایه‌گذاران متا وعده سودآوری، نتایج و عملکرد مالی بهتر و رضایت‌بخش‌تری نسبت به گذشته را داده‌اند. این دستاورد اهمیت بسیار زیادی برای متا خواهد داشت؛ خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه سرمایه‌گذاری عظیم سال گذشته زاکربرگ بر رویای خود یعنی “متاورس” عملاً بیهوده بود و نه‌تنها کاربران از ایده استقبال چندانی نکردند، بلکه نرخ فروش و سودآوری متا نیز شاهد افت سهمگینی بود.

همین اظهارات باعث شده بود که ارزش سهام متا در روز پنجشنبه بیش از 8% افزایش یابد.

زاکربرگ در جلسه روز پنجشنبه به کارکنان خود گفته بود که سرمایه گذاری کمپانی متا بر پروژه‌های حوزه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نه تنها جلوتر از برنامه نیست؛ بلکه درست “در زمان مناسب و به حد کافی صورت” گرفته است.
او باور دارد با توجه به سابقه کاری طولانی خود در این زمینه، متا باید از رقبای خود یعنی کمپانی‌های گوگل، اپل و مایکروسافت پیشی بگیرد.

زاکربرگ با توجه به این نکته نتیجه‌گیری کرد که با در پیش گرفتن این طرز فکر؛ “زمانی‌که همه‌چیز آماده عرضه عمومی باشد، متا یک سروگردن از همه بالاتر است و توانایی رفع نیاز کاربران در این حوزه را خواهد داشت”. او عقیده دارد تکنولوژی‌های مربوط به متاورس تا سال 2030 همه‌گیر خواهند شد.

Threads

اظهارات متا درباره هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ و کریس کاکس در این جلسه درباره مدل زبانی کمپانی متا که اخیراً به بازار عرضه شده نیز صحبت کرده بودند. مدل زبانی هوش مصنوعی Llama 2، به‌صورت رایگان در دسترس همه سرویس‌ها قرار گرفته که کمتر از 700 میلیون کاربر دارند.
مدل زبانی Llama 2، نتیجه همکاری متا و مایکروسافت، به‌صورت متن‌باز در اختیار اهداف تحقیقاتی و تبلیغاتی خواهد بود. این هوش مصنوعی عملکرد و کاربرد بسیار خوبی در شخصی‌سازی ابزار بر اساس نیاز کاربران دارد و هنوز مشخص نیست براساس چه داده‌هایی تعلیم داده شده، اما بهره‌وری آن با ChatGPT برابری می‌کند.

به گفته کاکس در هفته اول عرضه، این مدل زبانی بیش از 150 هزار بار دانلود شده است.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array