به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تازه‌ترین داده‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که کمپانی بزرگ متا (Meta) ضرری 4 میلیارد دلاری را از واحد متاورس خود یعنی رئالیتی لبز (Reality Labs) متحمل شده است. به استثنای این زیان قابل توجه، امپراتوری رسانه‌های اجتماعی به رهبری مارک زاکربرگ با سود نهایی 5.7 میلیارد دلاری می‌توانست یک دوره سه ماهه بی‌نقص را سپری کند.

در حالی که این زیان 4 میلیارد دلاری به دنبال ضرر 14 میلیارد دلاری است که در سال 2022 ثبت شد، زاکربرگ در گزارش درآمد سه ماهه این شرکت توضیح داد که رئالیتی لبز (Reality Labs) احتمالاً در ماه‌های باقی مانده از سال 2023 ضرر بیشتری را متحمل خواهد شد. زاکربرگ پیش‌بینی کرد:

«ما همچنان انتظار داریم که ضررهای عملیاتی رئالیتی لبز در سال 2023 نسبت به سال گذشته افزایش یابد.»

گزارش درآمد متاورس

واحد متاورس متا (رئالیتی لبز ) ضرر بزرگ دیگری را متحمل شد. منبع: متا

مدیرعامل این شرکت گفت، با این حال، پیشرفت‌های این شرکت در بخش هوش مصنوعی می‌تواند زیان‌های متحمل شده توسط رئالیتی لبز را پوشش دهد.

«کار ما در حوزه هوش مصنوعی نتایج خوبی را برای برنامه‌ها و کسب‌وکار ما به ارمغان آورده است. ما همچنان به کارآمدتر شدن خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم محصولات بهتری را در کمترین زمان ممکن روانه بازار کنیم و در موقعیت قوی‌تری برای ارائه چشم‌انداز بلندمدت خود قرار بگیریم.”

توجه متا به متاورس کم نمی‌شود

در حالی که زاکربرگ اخیراً هوش مصنوعی را «بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت» نامیده است، گفت که جاه‌طلبی‌های متا اولویت اصلی شرکت است. او گفت:

“شایعاتی منتشر شده است مبنی بر این که ما به نوعی از تمرکز خود بر روی صنعت متاورس دور شده‌ایم، من فقط می‌خواهم پیشاپیش به شما اطمینان دهم که این حرف درست نیست. ما برای سال‌ها، همچنان روی هر دو مقوله تمرکز خواهیم کرد.»

علاوه بر این، زاکربرگ اذعان داشت که فناوری متاورس به پیشبرد چشم‌انداز هوش مصنوعی متا نیز کمک خواهد کرد و بالعکس:

«فناوری متاورس به ارائه هوش مصنوعی نیز کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، به‌کار گرفتن عوامل هوش مصنوعی از مزیت سرمایه‌گذاری بزرگی که طی چند سال گذشته در آواتارها انجام داده‌ایم، بهره‌مند خواهد شد.»

زاکربرگ روز 28 فوریه (9 اسفند) در یک پست در فیس بوک توضیح داد که این شرکت در حال ساخت مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه و گویا است که می‌تواند به تقویت هرچه بیشتر کارایی برخی از محصولات موجود شرکت کمک کند:

«در بلندمدت، ما بر روی توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که می‌توانند به روش‌های مختلف به افراد کمک کنند. ما اکنون تجربیات مختلفی را با متن (مانند چت در واتس‌اپ و مسنجر)، با تصاویر (مانند فیلترهای خلاقانه اینستاگرام و قالب‌های تبلیغاتی) و تجربه‌های ویدیویی و مالتی مودال مورد بررسی قرار داده‌ایم.»

زاکربرگ تاکید کرده است که این شرکت قبل از اینکه بتواند «تجارب واقعاً آینده‌نگر» را برای مخاطبان خود فراهم کند، «کارهای بنیادین زیادی برای انجام دادن» دارد.

بر اساس گزارش اخیر گوگل فایننس (Google Finance)، سهام متا ساعاتی پس از اخبار مربوط به درآمد بهتر از حد انتظار این شرکت در سه ماهه نخست سال، 11.7 درصد افزایش یافت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array