به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به گفته اندرو باث‌ورث، مدیر ارشد فناوری در فیسبوک و متا، متاورس و Horizon Worlds کاملاً توسط مارک زاکربرگ به دست فراموشی سپرده شده‌اند و گویا مدیرعامل متا این روزها بیشتر وقت خود را صرف تکنولوژی محبوب این روزها در سیلیکون‌ولی، یعنی هوش مصنوعی زایا می‌کند

باث‌ورث در مصاحبه اخیر خود گفت: “ما در کمپانی متا بیشتر از یک دهه است که بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در حال حاضر یکی از پیشروترین مؤسسات تحقیقاتی در این زمینه در سطح جهان هستیم. بخش تحقیقاتی متا بیش از صدها نفر نیرو دارد.”

او ادامه داد: “ما به‌تازگی و در طی چندماه اخیر تیم جدیدی تشکیل داده‌ایم: تیم هوش مصنوعی زایا. سر اعضای این تیم بسیار شلوغ است. این تیم جدید محلی است که من، مارک زاکربرگ و کریس کاکس، مدیر ارشد تولید بیشتر وقتمان را در آنجا صرف می‌کنیم.”

 

متا

 

بر اساس گفته‌های باث‌ورث، فیسبوک مدت زیادی است که بر توسعه هوش مصنوعی خود تمرکز دارد و بر اساس شایعات به گوش رسیده مدل زبانی بزرگ این کمپانی LLaMa بسیار قدرتمند است.
او ادامه داد: “در گذشته، اگر قصد ساختن یک دنیای سه‌بعدی را داشتید، باید مقدار زیادی برنامه‌نویسی و گرافیک یاد می‌گرفتید. اما در آینده، می‌توانید به‌سادگی دنیای مدنظرتان را برای هوش مصنوعی توصیف کنید و این مدل زبانی آن دنیا را برای شما بسازد.”

به‌صورت خلاصه، متا قصد دارد با تمام قوا هوش مصنوعی را وارد کانال تبلیغاتی خود کند. بخشی که بیشترین سوددهی و درآمد این کمپانی از آن حاصل می‌شود. برخلاف متاورس که یک پروژه شکست‌خورده تمام‌عیار است.

در هر صورت، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران از این تغییر جهت مثبت زاکربرگ بعد از تعدیل نیروهای گسترده اخیر در متا، رضایت داشته باشند. و فارغ از اینکه هوش مصنوعی اختصاصی متا چه نتیجه‌ای داشته باشد، یک مسئله قطعی است: تا زمانی که رویای هوش مصنوعی زاکربرگ به واقعیت نپیوندد، سایه کابوس متاورس این ایده جدید را رها نخواهد کرد.

 

منبع: futurism

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array