به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مالک شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) با انتشار توییتی در روز جمعه اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم به بالاترین میزان خود تا به امروز رسیده است!

بر اساس گفته‌های ماسک، این شبکه اجتماعی هم‌اکنون چیزی بیشتر از 540 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، آن هم درست در جنجالی‌ترین و ناپایدارترین روزهای فعالیت خود!

توییتر که در هفته گذشته رسماً به X ری‌برند کرد؛ اخیراً درگیر تغییرات زیرساختی بسیاری از جمله اصلاحات سازمانی، افزودن قابلیت‌های جدیدی مانند سیستم‌های پرداختی و بانکداری و همچنین بهبود وضعیت کسب درآمد از تبلیغات بوده است. به گفته ماسک، میزان کسب درآمد این کمپانی از تبلیغات در این چند ماه بیش از 50% افت داشته است.
بزرگترین منبع درآمد این شبکه اجتماعی از آژانس‌های تبلیغاتی مختلف سراسر دنیاست و یکی از دلایل منصوب شدن لیندا یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی نیز همین است.

همچنین روز گذشته جزئیات بیشتری درباره سیستم کسب درآمد کاربران از X منتشر شده بود که براساس این اخبار، همه کاربران جهانی واجد شرایط (دارای اشتراک X بلو – 15 میلیون بازدید در 3 ماه اخیر – حداقل 500 دنبال‌کننده) می‌توانند به سیستم کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بپیوندند.

X

Threads در برابر X

توییت اخیر ماسک نشان‌دهنده این است که تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی به بالاترین میزان خود در سال 2023 رسیده است. همچنین او به وعده‌های قبلی خود عمل کرده و تعداد بسیار زیادی از ربات‌های اسپم را به‌کلی از این پلتفرم حذف کرده است.

افزایش تعداد کاربران فعال X نشانه بسیار خوبی برای این کمپانی و شبکه اجتماعی است؛ خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه رقیب جدید آن یعنی Threads روزهای خوبی را پشت‌سر نمی‌گذارد و به گفته زاکربرگ در جلسه کارکنان کمپانی متا، محصول جدید او تا الان بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است!

بعد از خریداری کردن توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار در اکتبر سال گذشته، ماسک این پلتفرم را با کمپانی خود X Corp که در ماه مارچ امسال تأسیس کرده بود، ادغام کرد.
دورنمای نهایی او برای پلتفرم X، سوپراپلیکیشنی همه‌کاره مشابه اپلیکیشن چینی WeChat است.

اظهارات اخیر ماسک مهر تأییدی بر سخنان اخیر مدیران اجرایی این کمپانی درباره عملکرد چشمگیر X در این مدت، حتی با وجود رقبای تازه از راه رسیده‌ای مانند Threads می‌باشند.

درحال حاضر تمام نگاه‌ها به سمت ماسک و تصمیمات آینده او برای این پلتفرم می‌باشد. قشر وسیعی از کاربران و کارشناسان منتظر این هستند که ببینند او چطور این شرایط را مدیریت خواهد کرد و آیا X از پروسه این ری‌برند عظیم سربلند بیرون خواهد آمد یا خیر.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array