به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از ری‌برند رسمی توییتر به X و واکنش‌های ضدونقیض کاربران و کارشناسان، مدیرعامل این شبکه اجتماعی با انتشار یک یادداشت شخصی درباره برنامه‌های پیش‌رو توضیح داد.

یاکارینو در یادداشت اختصاصی خود به این نکته اشاره کرده که در نسخه جدید X (توییتر سابق) ایلان ماسک، قابلیت‌های بانکداری و پرداختی نیز جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

یاکارینو نوشت: “اخیراً ترافیک کاربری و میزان استفاده از توییتر در بالاترین حد خود می‌باشد. قصد داریم در آینده با گسترش خدمات خود در زمینه‌های خدمات صوتی، تصویری، پیام‌رسانی، پرداختی، مالی و بانکداری، یک بازار جهانی را برای ایده‌پردازی، فروش کالا و خدمات و فرصت‌های ویژه ایجاد کنیم.”

مدت زیادی است که شایعاتی مبنی بر افزوده شدن قابلیت‌های مالی و بانکداری به توییتر شنیده می‌شود. در ماه ژانویه امسال، روزنامه Financial Times گزارشاتی مبنی بر اقدامات ماسک برای افزودن ویژگی‌های بانکداری مانند “تراکنش‌های مالی، حساب‌های سرمایه‌گذاری و کارت‌های اعتباری” منتشر کرده بود.
همچنین این روزنامه ادعا کرده بود که توییتر در آن زمان در حال انجام کارهای اداری لازم برای ارائه این خدمات مالی در آمریکا بوده است، اما کمی بعد و در ماه فوریه، مدیر اجرایی مسئول این بخش از سمت خود استعفا داده است.

یادداشت یاکارینو، با اینکه جزئیات خاصی را ارائه نمی‌دهد، اما در هر صورت حاکی از آن است که ایده‌های ماسک در حال عملی شدن هستند.
ماسک در گذشته بارها درباره رویای دیرینه خود یعنی تبدیل کردن X (توییتر سابق) به یک سوپراپلیکیشن (مشابه اپلیکیشن چینی WeChat که مرکز اصلی فعالیت‌ روزانه کاربران چینی است) که همه جور خدمت‌رسانی را به کاربران ارائه می‌دهد صحبت کرده بود.

توییتر

تغییرات بزرگی در انتظار توییتر (X) است

به‌صورت کلی، یادداشت لیندا یاکارینو بسیار مبهم است. او در این یادداشت ذکر کرده که X “از این هم فراتر خواهد رفت و چارچوب‌ها را در هم خواهد شکست”.
همچنین یاکارینو بر این نکته تاکید کرده که X قصد دارد با بالاترین سرعت ممکن خدمات مختلفی را به همه کاربران خود ارائه دهد.

در پاسخ به توییت کنایه‌آمیز یکی از کاربران؛ ایلان ماسک پاسخی داد که اقدامات فین‌تک آینده این کمپانی را تایید می‌کند.
او نوشت که “X ارتباطات سازنده و تعاملی و امکان مدیریت و کنترل کامل دنیای مالی را به وظایف و خدمات خود اضافه خواهد کرد”.
ماسک همچنین توضیح داد که تغییر اسم توییتر به “X”؛ یک ری‌برند ساده نیست. او نوشت که با بهبود و ارتقای امکانات و خدمات این پلتفرم و امکان تولید محتوای فراتر از 140 کاراکتر (کنایه به اولین محدودیت مجاز کاراکتر در توییتر)؛ اسم “توییتر” دیگر با عقل جور درنمی‌آید.

ماسک در توییت خود نوشت: “توییتر توسط کمپانی X Corp به دو دلیل تصاحب شد: آزادی بیان و پیشروی به‌سمت خلق X، اپلیکیشن همه‌چیز. این پروسه یک تغییر اسم ساده نیست، بلکه دگرگونی عظیمی در همه جوانب است.”

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array