به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ثروتمندترین افراد جهان در سال 2023، حدود 852 میلیارد دلار یا به عبارتی روزانه 14 میلیون دلار به ثروت خود افزوده‌اند.

به گزارش روزنامه معتبر بلومبگر، با حضور ایلان ماسک در جایگاه نخست، 500 فرد ثروتمند جهان موفق به کسب 852 میلیارد دلار در نیمه ابتدایی سال 2023 به ثروت و دارایی خود شده‌اند.
حدود یک ماه پیش ماسک مجدداً عنوان “ثروتمندترین فرد جهان” را به‌دست آورده بود.

رسانه بلومبرگ در ماه مارچ سال 2012، لیست اختصاصی‌ای از دارایی ثروتمندترین افراد جهان به‌نام Bloomberg Billionaire Index شکل داد. این لیست شامل گزارشی روزانه از وضعیت ثروت و دارایی 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان بر اساس دارایی خالص آنهاست.

به‌صورت خلاصه در این گزارش قید شده که تک‌تک افراد حاضر در این لیست به‌صورت میانگین روزانه معادل 14 میلیون دلار در شش ماه گذشته درآمد داشته‌اند.

به گزارش بلومبرگ، این بازه زمانی 6 ماه در سال 2023 نمایانگر بهترین نتایج به‌دست آمده برای این 500 نفر از نیمه دوم سال 2020 تا امروز است. در سال 2020 به‌علت ظهور و اوج گرفتن همه‌گیری کرونا، وضعیت اقتصادی و مالی جهان شاهد ضربه و افت سهمگینی بود.

ثروتمند

ایلان ماسک در صدر لیست ثروتمندان

به تاریخ صبح روز چهارشنبه هفته جاری، ایلان ماسک میلیاردر و کارآفرین موفق، مالک و مؤسس کمپانی‌های تسلا و نورالینک و همچنین مالک کمپانی پرسروصدای توییتر؛ با دارایی خالص 247 میلیارد دلار در جایگاه نخست لیست مالی بلومبرگ قرار دارد.

در مقام دوم نیز برنارد آرنو، تاجر معروف و موفق فرانسوی قرار دارد. ارزش خالص دارایی او چیزی در حدود 199 میلیارد دلار است. همچنین مؤسس کمپانی آمازون، جف بزوس با 155 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل کمپانی مادر فیسبوک و اینستاگرام، کمپانی متا، با ارزش خالص 104 میلیارد دلار در رتبه نهم این لیست قرار دارد و حدوداً 143 میلیارد دلار از رقیب دیرینه خود، ایلان ماسک عقب است. همچنین بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت نیز با دارایی خالص 118 میلیارد دلاری در این لیست حضور دارد.

منبع: usatoday

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array