براساس گزارشات مالی منتشر شده توسط روزنامه Bloomberg، ایلان ماسک مجدداً عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به‌دست آورده است.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، دارایی مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، پس از افزایش 24% سهام این کمپانی در ماه می، شاهد رشدی 40.3% بود و جمعاً به 192 میلیارد دلار رسید. براساس داده‌های ثبت‌شده در وبسایت آماری FactSet، ایلان ماسک حدود 13% از سهام تسلا را در اختیار دارد.

در دسامبر ماه گذشته، و پس از افت ارزش سهام تسلا در نتیجه خریداری پلتفرم توییتر به دست ایلان ماسک به قیمت 44 میلیارد دلار؛ او عنوان “ثروتمندترین فرد جهان” را از دست داد و برنارد آرنو، مدیرعامل کمپانی LVMH در این جایگاه قرار گرفت.
این درحالی است که در عین افت ارزش سهام تسلا، ارزش سهام کمپانی LVMH که مالک برندهای پرطرفدار و محبوبی مانند لویی‌ویتون (Louis Vuitton) و دیور (Christian Dior) است، به دلیل افزایش روزافزون تقاضای مردم برای کالاهای لوکس و گران‌قیمت، شاهد رشد چشمگیری شده بود.

ماسک علاوه بر تسلا، صاحب کمپانی سازنده موشک‌های فضایی SpaceX، کمپانی نورالینک و همچنین شبکه اجتماعی توییتر نیز هست. اخیراً اخباری مبنی بر دریافت تاییدیه FDA توسط کمپانی نورالینک برای آغاز پروسه آزمایشات انسانی جایگذاری تراشه‌های مغزی منتشر شده بود. این تأییدیه قدم بسیار مهمی برای بشریت و دستیابی به رویای دیرینه ماسک محسوب می‌شود.

ایلان ماسک

افزایش ارزش سهام تسلا در نتیجه سفر ایلان ماسک به چین

ایلان ماسک هفته گذشته بعد از 3 سال به کشور چین سفر کرد و در طی دو روز با وزیر امورخارجه این کشور، چین گانگ و دیگر مقامات رسمی دیدار کرد. به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه اوضاع تجاری و اقتصادی میان ایالات متحده و چین روز‌به‌روز پرتنش‌تر می‌شود، ایلان ماسک با این سفر کاری نشان داد که چین اهمیت بسیاری برای بازار تسلا دارد و او همچنان مایل است همکاری خود را با یکی از پرمخاطب‌ترین بازار هدف خود ادامه دهد.

در طی این ملاقات، وزیرامور خارجه این کشور به ایلان ماسک اطمینان داد که کشور چین پذیرای همکاری‌ با دیگر کشورهای خارجی است و تمایل به ادامه همکاری دوستانه با تسلا را دارد. همچنین بر اساس شنیده‌ها، ایلان ماسک به گسترش کسب‌وکار تسلا در چین چراغ سبز نشان داده است.
در روز چهارشنبه و در پایان روز کاری بازار معاملات سهام، ارزش هر سهم از سهام کمپانی خودروسازی تسلا به 203 دلار رسیده بود.

ارزش هر سهم از سهام کمپانی تسلا در نوامبر سال گذشته به 167 دلار رسیده بود، این آمار از نوامبر سال 2020 تا آن بازه زمانی بی‌سابقه بوده است. تصاحب و خریداری پلتفرم توییتر به دست ایلان ماسک در این ماجرا بی‌‌تأثیر نبوده است. هرچند بعدها به گفته خود ماسک، او صرفاً به دلیل توصیه تیم حقوقی خود مجبور به خریدن این شبکه اجتماعی شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Bloomberg، درحال حاضر ایلان ماسک با 192 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌‌شود و برنارد آرنو با 187 میلیارد دلار دارایی در رتبه دوم قرار دارد. در جایگاه سوم نیز جف بزوس، بنیان‌گذار کمپانی آمازون با 144 میلیارد دلار دارایی قرار دارد.

علاوه‌بر رشد سهام تسلا که باعث برگرداندن جایگاه اول به ماسک شد، دارایی آرنو، تاجر و میلیاردر فرانسوی، در عرض یک‌شبانه‌‌روز بیش از 5 میلیارد دلار افت داشته است و در این مسئله بی‌‌تأثیر نبوده است.
البته همه کمپانی‌‌‌های تحت مدیریت ایلان ماسک درحال رشد و سودآوری نیستند. در عین رشد چشمگیر ارزش سهام کمپانی تسلا، ارزش کمپانی توییتر به یک‌‌سوم رسیده است. سهام کمپانی خودروسازی تسلا از ابتدای سال جاری بیش از 88% افزایش داشته است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CNBCtheguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :