به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارزش سهام ترامپ کاهش یافت و به این ترتیب رئیس جمهور سابق آمریکا از لیست روزانه ثروتمندترین افراد جهان خارج شد.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، «دونالد ترامپ» این موقعیت را به دلیل عملکرد نامطلوب سهام “ترامپ مدیا”، شرکت مادر شبکه اجتماعی “تروث سوشال” از دست داد.

قیمت سهام ترامپ مدیا که در هفته گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، در پایان معاملات روز چهارشنبه 22 فروردین با 8.57 درصد کاهش به 34.26 دلار به ازای هر سهم رسید. این رقم بسیار کمتر از قیمت 70.90 دلاری است که در تاریخ بازگشایی این سهم یعنی 26 مارس اعلام شده بود. ارزش بازار ترامپ مدیا حدود 4.7 میلیارد دلار است.

به این ترتیب، دارایی خالص ترامپ به زیر 5.8 میلیارد دلار کاهش یافت و او را از فهرست میلیاردرهای بلومبرگ (500 فرد برتر جهان به لحاظ ثروت) خارج کرد. فوربس در حال حاضر مجموع دارایی ترامپ را 4.8 میلیارد دلار می‌داند که او را در فهرست این نشریه ششصد و نود و هفتمین فرد ثروتمند جهان قرار می‌دهد.

در اواخر ماه مارس، گروه رسانه و فناوری ترامپ با شرکت Digital World Acquisition Corporation ادغام شد. این شرکت در 26 مارس معاملات خود را تحت عنوان DJT آغاز کرد. ترامپ که حدود 60 درصد از سهام ترامپ را با 78.75 میلیون سهام در اختیار دارد، مدت کوتاهی پس از انتشار سهام شرکت، ارزش سهام خود را به 6 میلیارد دلار رساند که باعث شد جایگاهی را در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ برای خود به دست آورد.

از روز چهارشنبه (22 فروردین)، ارزش سهام ترامپ به کمتر از 3 میلیارد دلار رسیده است. نامزد ریاست جمهوری نمی‌تواند تا شهریورماه سال جاری بدون تایید هیئت مدیره شرکت سهام خود را خارج کند.

ترامپ مدیا، که مالک اپلیکیشن Truth Social است، درآمد خود را در سال 2023 تنها 4.1 میلیون دلار و زیان خالص خود را برای همین سال 58 میلیون دلار گزارش کرده است.

منبع: newsweek

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array