به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در پی تشدید مشکلات متعدد تسلا، ایلان ماسک برای چهارمین هفته متوالی اطلاعیه تعدیل نیرو در این کارخانه خودروسازی را منتشر کرد. کارگرانی که به تازگی هشدار اخراج دریافت کرده‌اند، با انتشار چندین پست در لینکدین این خبر را تایید کردند.

یکی از کارگران تسلا در لینکدین نوشت: «بعد از تماشای کاهش تدریجی تیم از اواسط آوریل، هفته به هفته منتظر دریافت ایمیل وحشتناک «Hello Employee» بودیم و من روز یکشنبه این ایمیل را دریافت کردم.»

سخنگوی تسلا هنوز به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده است.

چرا تعدیل نیرو؟

از زمانی که ایلان ماسک برای اولین بار اعلام کرد که تسلا بیش از 10 درصد از نیروی کار 140 هزار نفری خود را روز 14 آوریل (26 فروردین) کاهش می‌دهد، کارگران همچنان به صورت گروهی اخطاریه اخراج دریافت کرده‌اند. در آن زمان، تیم ۵۰۰ نفره‌ سیستم شارژ خودرهای تسلا و رئیس آن بخش، همزمان اخراج شدند و ماسک دلیل این اقدام را “تکراری بودن برخی نقش‌ها و وظایف شغلی در حوزه‌های خاص” عنوان کرد.

تعدیل نیرو تسلا

ولی در دور جدید تعدیل نیرو در تسلا، کارگران از تیم‌های مختلف اعم از تیم مهندسین، گروه نرم‌افزار، بخش خدمات و بازاریابی هدف قرار گرفته‌اند. به گزارش بیزنس اینسایدر روز یکشنبه حداقل هفت نفر از کارمندان تسلا اخراج شده‌اند. به علاوه، حداقل شش مدیر اجرایی طی یک ماه گذشته این شرکت را ترک کرده‌اند.در دور اول کاهش نیرو نیز، دو مدیر اجرایی شرکت، یعنی درو باگلینو معاون پیشرانه و مهندسی برق و روهان پاتل، معاون سیاست عمومی و توسعه تجارت این شرکت به دلیل «تغییرات کلی» بزرگ در تسلا، استعفای خود را اعلام کردند.

به گفته ایلان ماسک، تسلا هر 5 سال یکبار، تغییراتی اساسی را تجربه می‌کند و در همین راستا، سیاست‌های تعدیل نیرو را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد. گفته می‌شود افت چشمگیر فروش محصولات این شرکت وی را مجبور کرده است که حداقل 20 درصد از کل کارکنان شرکت را اخراج کند. اعلامیه‌هایی که تسلا از طریق قانون اعلان تنظیم و آموزش مجدد کارگران ارائه کرده است نیز نشان می‌دهد که این شرکت قبلاً هزاران کارگر را در سایت‌های خود در کالیفرنیا و تگزاس اخراج کرده است.

دور اخیر اخراج‌ها درست زمانی انجام می‌شود که تسلا به دلیل رقابت تنگاتنگ با تولیدکنندگان چینی، با تقاضای بسیار پایین برای خودروهای برقی خود مواجه است و کاهش 55 درصدی سود سالیانه نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه می‌کند.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array