به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیرعامل تازه منصوب شده توییتر، لیندا یاکارینو، در روز شنبه با انتشار توییتی اعلام کرد که دیدگاه ایلان ماسک، مالک این پلتفرم، همیشه منبع الهام او برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای توییتر بوده است و برای ایجاد تغییر و تحول در این شبکه اجتماعی بسیار هیجان‌زده‌ است.

این اولین باری است که بعد از انتشار اخبار جایگزینی او با ماسک در سمت مدیرعامل این کمپانی، یاکارینو رسماً و به‌صورت عمومی درباره توییتر اظهار نظر کرده است. ایلان ماسک، که از اکتبر سال 2022 و زمانی که توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود، به‌عنوان مدیرعامل آن نیز فعالیت داشت، با انتشار توییتی شایعات منصوب شدن یاکارینو را تایید کرد.

یاکارینو در این توییت نوشت: “مدت‌هاست که دیدگاه ماسک منبع العام من برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر است. من برای محقق ساختن چشم‌انداز و اهداف او برای آینده توییتر و متحول ساختن این پلتفرم در کنار هم، بسیار هیجان‌زده هستم!”

یاکارینو

مسیر پیش‌روی یاکارینو برای هدایت و مدیریت توییتر

یاکارینو سالها در شرکت رسانه‌ای NBCUniversal در زمینه تبلیغات مشغول به‌کار بوده و زمان زیادی صرف بهبود استراتژی و روش کار خود کرده است. او گفته که با تمام توان و انرژی بر روی ساختن آینده توییتر متمرکز خواهد بود و بازخورد کاربران برای ایجاد نسخه بعدی این پلتفرم، یعنی توییتر 2.0 بسیار حیاتی است.

یاکارینو به‌زودی و از 6 هفته آینده مسئولیت هدایت و کنترل پلتفرمی را به عهده خواهد گرفت که در حال تقلا برای دوام آوردن در برابر آسیب‌های ناشی از مدیریت ماسک است. به دلیل تصمیمات ایلان ماسک و اعمال تغییراتی در قوانین و چارچوب‌های توییتر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی از ادامه همکاری با این شبکه اجتماعی منصرف شدند و در نتیجه مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع کسب‌درآمد توییتر در شرایطی بحرانی است. همچنین وام‌های کلانی که درگذشته گرفته‌ شده‌اند نیز نیاز به رسیدگی هرچه سریعتر دارند.

بعد از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، شرکت‌های تبلیغاتی تمایلی نداشتند که تبلیغات و آگهی‌های آنها همراه با محتواهای نامناسبی که ماسک اجازه انتشار آنها را داده بود، نمایش داده شوند. همچنین در طی این مدت زمان، کمپانی توییتر بیش از 80% از نیروی کار خود را تعدیل کرده بود و به گفته خود ماسک، توییتر متحمل ضرر و زیان بسیاری ناشی از عدم و کمبود تبلیغات شده است.

ماسک در توییت روز گذشته خود اعلام کرده بود که او و یاکارینو قصد ساختن “X” یا “اپلیکیشن همه‌چیز” را دارند. در چنین سوپراپلیکیشن‌هایی، انوع خدمات ارائه می‌شوند و دستیابی به این هدف رویای دیرینه ایلان ماسک است.
به‌نظر می‌رسد با به‌دست گرفتن کنترل اوضاع توسط یاکارینو، شرایط توییتر نیز به‌مرور بهبود یابد و تبلیغات دیجیتالی هدف اصلی آن قرار گیرد.

ایلان ماسک از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که در جستجوی فرد مناسبی برای سپردن مسئولیت مدیرعاملی توییتر است. یاکارینو با پیشینه تبلیغاتی و تجربه طولانی خود در این حوزه، گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. ماسک که بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا نیز هست، در روز جمعه اعلام کرد که انتصاب فرد جدیدی برای این سمت، باعث می‌شود او وقت بیشتری برای رسیدگی به وظایف خود در تسلا داشته باشد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array