به گزارش ایران دکونومی، همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی همواره به عنوان فرصتی برای بررسی چالش‌های پیش روی نظام بانکی و مالی کشور و ارائه راهکارهای عملی برای برون‌رفت از آنها مطرح بوده است. براین اساس، کمیته علمی سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور، موضوع اصلی همایش را «تثبیت اقتصادی؛ حکمرانی و سیاست‌گذاری» معرفی کرده است تا طی نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی، ابعاد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سی‌امین دوره همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی از صبح امروز (۲۲ خرداد)، شروع به کار کرده و در محل همایش‌های بانک مرکزی برگزار شد. دکتر اصغر ابوالحسنی (قائم مقام بانک مرکزی و سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی) از مدعوین همایش گفت: کسری بودجه عامل بسیار مهمی بر میزان تورم است. از سوی دیگر حکمرانی نیز از دیگر عوامل موثر بر بازار سرمایه است. حکمرانی پولی، ارزی، اقتصادی و حتی تجاری ما مشکل دارد. بانک مرکزی در چند ماه اخیر دیپلماسی ارزی را شروع کرده است و اگر با دیپلماسی سیاسی همسو باشد که هست، می‌تواند بسیار موثر باشد.

ما باید در کفالت سرمایه بانکها، کنترل اعتبارات و هدایت آن را در نظر بگیریم. اشکال در تامین سرمایه نظام مالی کشور از مهمترین عوامل موثر بر تورم است که بانکداری از مظاهر آن است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array