به گزارش ایران‌دکونومی و براساس پیش‌بینی‌های قبلی، تنها یک روز پس از آغاز عرضه رسمی جدیدترین دستاورد کمپانی اپل، یعنی آیفون 15، این گوشی هوشمند به‌صورت غیرقانونی به داخل کشور وارد شد.

محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود که باتوجه به ممنوعیت واردات این گوشی به ایران، باید از اوایل مهرماه منتظر ورود قاچاقی آن به کشور باشیم که درنهایت همین اتفاق هم افتاد.

رویداد رونمایی از سری آیفون 15 در روز 20 شهریور برگزار شده بود و تاریخ پیش‌فروش این گوشی‌های هوشمند 24 شهریور و تاریخ عرضه رسمی و جهانی آن 31 شهریور درنظر گرفته شده بود.

هرچند پیش‌بینی می‌شد که آیفون 15 هم درست مانند آیفون 14 به دلیل ممنوعیت واردات و رجیستر نشدن، به‌صورت محدود و قاچاقی به بازار موبایل کشور وارد شود؛ اما به گفته فروشندگان با این وجود باز هم مردم استقبال گسترده‌ای از جدیدترین گوشی اپل به‌عمل آورده‌اند و با قیمت‌های نجومی این گوشی را خریداری می‌کنند!

عرضه آیفون 15 به‌صورت غیرقانونی در ایران

همزمان با عرضه جهانی این محصول پرانتظار، آیفون 15 بالاخره و به‌صورت غیرقانونی راه خود را به ایران نیز باز کرده است. البته که این محدودیت‌های دسترسی هیچوقت مانع و جلودار مردم و دوستداران اپل نبوده است.
در همین بازه زمانی یک روزه، صف‌های طویلی مقابل فروشگاه اپل‌استور امارات شکل گرفته و حتی مردم کشور چین که دولت آنها در پی محدود کردن روزافزون کمپانی اپل است نیز استقبال بی‌سابقه‌ای از این گوشی داشته‌اند.

یکی از فروشندگان و واردکنندگان محصولات اپل در ایران اظهار کرده که با وجود قیمت نجومی میان 120 تا 150 میلیون تومان برای گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس، باز هم مردم از سراسر کشور برای خریداری و مشاهده این گوشی‌ها هجوم آورده‌اند. به‌نظر می‌رسد محدودیت‌ها مانع آنها نیست و تکنولوژی همیشه راه خودش را پیدا می‌کند!

آیفون 15
تعدادی از آیفون 15های موجود در ایران

هرچند استقبال بی‌سابقه و پرداخت این هزینه‌های نجومی توسط مردم برای بسیاری از افراد جامعه جای تعجب دارد؛ در روزگاری که تهیه ساده‌ترین اقلام ضروری زندگی روزبه‌روز مشکل‌تر می‌شود، عده‌ای حاضر به پرداخت هزینه‌های بسیار هنگفتی برای تهیه کردن یک گوشی عملاً بلااستفاده، خارج از دسترس و غیرقانونی هستند.
بسیاری از کاربرانی که سال گذشته گوشی‌های آیفون 14 رجیستر نشده را تهیه کرده‌اند؛ امروز حتی امکان استفاده از ساده‌ترین کاربردها مثل اتصال به اینترنت، ارسال پیام کوتاه یا برقراری تماس تلفنی را نیز ندارند.

هرچند طبق معمول همیشه، عده‌ای معتقدند این محدودیت‌ها به‌راستی مانع کار مردم نیست و حتی برای این گوشی‌های رجیستر نشده قاچاقی نیز راه‌حلی وجود دارد. بسیاری از کاربران از یک گوشی دیگر برای برقراری تماس و ارسال پیام استفاده می‌کنند و یا به روش هات‌اسپات اتصال به اینترنت را در آیفون رجیستر نشده خود امکان‌پذیر می‌سازند.

استقبال جهانی بی‌نظیر از آیفون 15

کمپانی اپل امسال در طی رویداد Apple Event 2023 خود ادعا کرده بود که جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند متعلق به این شرکت، یعنی سری آیفون 15، پرقدرت‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات تولید شده توسط این کمپانی تا به‌امروز است.

درحالی‌که از روز گذشته مردم کشورهای مختلف از سراسر جهان برای خریداری این محصولات مقابل اپل‌استورهای شهر خود صف کشیده‌اند؛ دسترسی و استفاده از این محصول در ایران روزبه‌روز دست‌نیافتنی‌تر و دشوارتر می‌شود.
اما براساس پیش‌بینی‌های فروشندگان آیفون در ایران، این محصول در ایران نیز مورد استقبال چشمگیری قرار خواهد گرفت. اپل تصمیم گرفته با رو کردن تمام مهارت، توانایی و تجربه خود در آیفون 15، گوی رقابت را از سامسونگ ربوده و خودش صدرنشین لیست “بیشترین فروش گوشی هوشمند در جهان” شود.

قیمت جهانی آیفون 15 استاندارد 799 دلار، قیمت مدل پلاس 899 دلار و آیفون 15 پرو مکس با بدنه تیتانیومی 1119 دلار درنظر گرفته شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array